Ga naar inhoud

Probleem met diskettelezer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb deze ochtend ZoneAlarm firewall geïnstalleerd. Tijdens de installatie werd ook een hotfix voor windows xp mee geïnstalleerd. Sinds deze installatie uitgevoerd werd is mijn diskettestation opeens raar beginnen doen. Het groene ledje springt steeds periodisch aan/uit en de lezer maakt dan steeds het geluidje alsof hij een diskette probeert te lezen.

Nu vraag ik mij af of deze fout veroorzaakt is door de installatie van die hotfix of is mijn diskettestation opeens toevallig kapot aan het gaan (PC is al een vijftal jaar oud)? Iemand enig idee wat hier best aan gedaan wordt? Systeemherstel naar een moment voor de installatie van zonealarm/hotfix of het diskettestation in BIOS uitschakelen ofzo?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

net systeemherstel uitgeprobeerd. Na het rebooten en het starten van het gebruikersprofiel komt er iets op van "systeemherstel kan niet voltooid worden, probeer opnieuw met ander herstelpunt". Ik heb het met 2 herstelpunten geprobeerd. Kan dit iets te maken hebben met het feit dat ZoneAlarm niet toelaat dat zijn gegevens gewijzigd worden? Blijkbaar is er ook geen Uninstaller aanwezig voor Zonealarm...

Hoe pak ik dit best aan?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het gaat over windows XP, service pack 2.

Voor het uitvoeren van de hotfix werd een herstelpunt gemaakt met als nota "Installed windows XP KB943232". De enige file die hierdoor gewijzigd werd was sxs.dll (denk ik..). Ik vermoed eerder dat het probleem bij de installatie van ZoneAlarm zelf ligt, ik heb dat een jaar of twee geleden nog al eens gehad op een andere PC. Systeemherstel werkte toen echter wel.

Avira Antivir was aan het draaien tijdens de installatie van ZoneAlarm.

Bedankt

---------- Post toegevoegd om 20:33 ---------- Vorige post was om 20:29 ----------

Oh ja, ik heb verder ook het programma "spywareguard" draaien. Tijdens de installatie van programma's komen er dan steeds waarschuwingen dat bepaalde registerwaarden en dergelijke gewijzigd worden. Ik geef dan steeds aan om de wijzigingen toe te laten (dat heb ik tijdens de installatie dus ook gedaan, zou dus geen probleem mogen zijn vermoed ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik heb er vroeger bewust voor gekozen om geen service pack 3 te installeren omdat (naar horen zeggen van bepaalde mensen) het systeem hierdoor instabieler werd. Er staat in de omschrijving van de hotfix "Windows XP Service Pack 2 or Windows XP Service Pack 3 must be installed before you apply this hotfix." op de pagina die je me doorgeeft. De hotfix is geïnstalleerd over een win xp service pack 2 dus dit kan het probleem toch niet veroorzaakt hebben?

Bedankt voor de snelle reactie's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee eigenlijk.. Tijdens de installatie van ZoneAlarm opende er een nieuwe wizard die meedeelde dat de hotfix best kon geïnstalleerd worden. De hotfix vroeg na installatie om een reboot, die ik uitstelde omdat de installatie van zonealarm nog bezig was (deze ging gewoon terug verder nadat ik de reboot annuleerde). Ik heb dus pas gereboot na de installatie van zowel de hotfix als zonealarm, misschien had ik beter onmiddellijk gereboot na installatie van de hotfix? In dat geval zou het wel vreemd zijn dat de installatie executable van zonealarm niet beter "gecoordineerd" was..

Nuja.. ik denk dat ik mijn systeem best gewoon reset naar de situatie van voorheen de zonealarm installatie. Zou dit lukken als ik ZoneAlarm manueel oninstalleer en hierna probeer een systeemherstel uit te voeren? Systeemherstel lukt nu niet omdat ZoneAlarm wijzigingen van zen programmagegevens blokkeert of heeft dit een andere oorzaak?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.