Ga naar inhoud

Probleem met diskettelezer

Aanbevolen berichten

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Uw computer wordt echt niet instabiel van SP3. Sterker nog, deze is absoluut nodig. Niet voor die hotfix, die had genoeg aan SP2. Maar in het algemeen. Bijna geen enkel spel zal werken met SP2.

U kan proberen te weten te komen welke hotfix het was. Via Configuratiescherm/Software kan u de hotfix dan verwijderen die in die lijst staat.

Probeer ook eens systeemherstel te starten in veilige modus en kijk of het daar wel werkt.

Als je ZoneAlarm gaat verwijderen, zorg dan dat je een zonealarm uninstall utility voor XP vindt want zomaar de map ZoneAlarm verwijderen, is niet aan te raden. Echter, ik vind momenteel geen zonealarm uninstall utility voor XP (deze is verwijderd op het forum van ZoneAlarm??)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat je herstelpunt wordt geblokkeerd door zone-alarm

Ga naar start

Typ in uitvoeren dit: msconfig

Ga naar tab starten

Vink daar zone-alarm uit.

Klik op OK en dan zal windows u vragen om opnieuw op te starten en doe dat.

Probeer dan weer herstelpunt terug te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik ken het ID-nummer en de .dll die aangepast werden door de hotfix (zie één van de vorige posts) maar die hotfix verschijnt niet in de lijst met software in het configuratiescherm.

Ik heb net ZoneAlarm proberen verwijderen met het programma AppRemover maar dat is niet gelukt.

Hier staat een tutorial voor het manueel verwijderen van ZoneAlarm, ik ga er van uit dat deze veilig is? ProgramFiles/Zone_Labs is bij mij blijkbaar niet aanwezig, ik heb wel ProgramFiles/zoneAlarm_security maar hier staan gegevens met betrekking tot een conduit engine en toolbar. In het register is de ..\Software\Zone_Labs echter wel aanwezig maar heb ik ook een ..\Software\ZoneAlarm_Security. Verwijder ik die ZoneAlarm_Security gegevens ook of volg ik gewoon de uitleg exact zoals het er staat?

Nuja.. ik zal dat morgen doen en dan probeer ik de systeemherstel ook eens in safe mode. Hopelijk vormt het dan geen probleem dat ik die hotfix niet eerst manueel kan verwijderen?

Bedankt!

---------- Post toegevoegd om 23:41 ---------- Vorige post was om 23:38 ----------

@stegisoft: OK, bedankt voor de tip!

Echter, de meeste websites die informatie geven rond systeemherstel geven steeds als advies om de programma's die de problemen veroorzaken te verwijderen alvorens het herstel uit te voeren. Of maakt dit op zich niet zoveel uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft: OK, bedankt voor de tip!

Echter, de meeste websites die informatie geven rond systeemherstel geven steeds als advies om de programma's die de problemen veroorzaken te verwijderen alvorens het herstel uit te voeren. Of maakt dit op zich niet zoveel uit?

Dat maakt niks uit.

Gewoon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Een systeemherstel vanuit safe mode werkte blijkbaar wel.. het probleem met de diskettelezer is opgelost en het systeem werkt terug stabieler. De mappen/bestanden van zonealarm en bepaalde registerwaarden zijn blijkbaar wel nog aanwezig, misschien best dat ik toch nog een manuele cleanup doe of maakt dit niet zoveel uit?

Iemand een suggestie voor een andere gratis firewall die wél vlekkeloos installeert? :)

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding. (klik er op)

Een overzicht van gratis firewalls vind je hier (klik er op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis (KLIK)

Indien je windows 7 of vista hebt dan op hijackthis.exe klikken en dan met de rechtermuisknop op run as administrator. Bij XP gewoon op klikken.

Klik nu op "Do a systemscan and save a logfile"

Wacht even en dan krijgt je een logje.

Klik ergens op de log en dan op toetsen CTRL + A klikken en dan CTRL + C

Dan bij uw volgende bericht dan plakken met CTRL + V

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.