Ga naar inhoud

Nieuwe laptop

Aanbevolen berichten

Beste

momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe laptop voor intensief gebruik. Mijn oog viel op de twee onderstaande modellen (beiden ongeveer zelfde prijs 1500 euro). Eventueel andere (betere) alternatieven voor diezelfde prijs mogen ook voorgesteld worden.

Alvast bedankt

Eerste = HP dv7-6090eb

Productnaam dv7-6090eb

Productnummer LE903EA

Microprocessor 2 GHz Intel Core i7-2630QM-processor

Microprocessorcache 6 MB L3 cache

Geheugen 8 GB DDR3

Maximaal geheugen Kan worden geüpgraded naar 8 GB DDR3

Videokaart AMD Radeon HD 6770M (1 GB DDR5)

Beeldscherm 43,9 cm (17,3 inch) diagonaal high-definition HP BrightView LED-scherm (1600 x 900)

Harde schijf 2 x 1 TB SATA (5400 rpm)

Multimediastation LightScribe Blu-ray ROM met SuperMulti dvd±r/rw double layer-ondersteuning

Netwerkkaart Geïntegreerd 10/100/1000 Gigabit ethernet-LAN

Draadloze connectiviteit Bluetooth draadloos netwerk

802.11 b/g/n

Geluid Beats-geluidssysteem met geïntegreerde subwoofer

Toetsenbord Standaardtoetsenbord met geïntegreerd numeriek toetsenblok

Aanwijsapparaat Clickpad met Multi Touch-ondersteuning en aan-uitknop

Pc-kaartsleuven Digitale medialezer voor meerdere indelingen voor Secure Digital-kaarten en MultiMedia-kaarten

Externe poorten

1 VGA

2 hoofdtelefoonaansluiting

1 microfoonaansluiting

2 USB 2.0

2 USB 3.0

1 RJ45

Afmetingen 41,6 x 27,5 x 3,16 cm

Gewicht Vanaf 3,43 kg

Voeding Netadapter van 120 watt

6-cels lithium-ionbatterij (Li-Ion)

Tweede Dell XPS 17

KLEUR KEUZE Silver Anodized Aluminum Cover

PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz

BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands

SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.

SERVICES EN SUPPORT 1 year of coverage included with your PC bewerken

ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING No Accidental Damage Protection

DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence

BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands

LCD-SCHERM 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] HARDE SCHIJF 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm) OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)

HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ervaringen die ik heb met beide merken, zijn de ervaringen van bezitters in mijn vriendenkring...de meesten die een HP hadden, waren er niet over te spreken...die met een Dell zijn vol lof en zeer merktrouw...

Natuurlijk heb je altijd een stuk subjectiviteit in die ervaringen...

Info over betrouwbaarheid van laptops vind je hier (klik er op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik al een Acer gehad (niet echt tevreden over), nu een HP (scherm kapot net voor garantie ten einde was), maar ben er relatief tevreden over. Nu tijd voor iets nieuws omdat ik merk dat nieuwe games en zware applicaties niet echt vlot meer lopen. Bij Dell zou ik de 3 jaar hardware support binnen de 5 werkdagen nemen. op die manier blijf ik binnen mijn budget en heeft de Dell nog een groter pluspunt tegenover de HP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Hoi Verkest,

als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.