Ga naar inhoud

internet start niet direct bij opstarten

Kurtt

Aanbevolen berichten

Als mijn pc is opgestart, kan ik direct op internet. Bij mijn broer echter, gaat dit niet direct. Ik klik dan een paar keer op het icoon van firefox en na een 20tal seconden zie ik plotseling 5 vensters. Inderdaad ik had ongeduldig 5x op het Firefox-icoon gedrukt, vandaar de 5 vensters.

Hoe komt het dat bij mijn computer ik wel direct op internet kan, na 1x klikken op het firefox icoon? En dat dit bij mijn broer een hele tijd langer duurt (20 seconden langer eer hij echt op internet kan).

Dit is ook zo met Internet Explorer bij mijn broer...

Waarmee heeft dat te maken? Met achtergrondprogramma's? Met programma's die automatisch opstarten als je de pc opstart enz... PC is vrij van virussen.

Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat internet direct opgestart geraakt bij het opstarten bij mijn broer dus.

Dus 1x klikken op het firefox of internet explorer icoon en internet zou opgestart moeten zijN...

Heb ook al de add on Firefox faster geinstalleerd, maar geen snelheidsverschil. Na 20 seconden zit je pas op internet , en als je uit ongeduldigheid 10x op het icoon hebt geklikt, krijg je na 20 seconden 10 vensters van Firefox...

Het aantal add ons is bij mijn broer voor Firefox is ook beperkt, een stuk of 3. Die WOT, Webmail Notifier. Dus daaraan zal het waarschijnlijk niet liggen, want ik heb die add ons ook geinstalleerd in Firefox, en bij mij start firefox gelijk vanaf de eerste klik op.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het buiten wat je zelf al aanhaalt met de aanwezige hardware te maken hebben (oudere, andere hardware)?

20 sec. verschil is wel echt lang.

Heb je ccleaner ook al geprobeerd?

Yep. CCleaner reeds geprobeerd. Nog even lang. Mijn broer heeft een splinternieuwe computer, i7 processor met 4 GB geheugen. Echter dat probleem was er altijd al. Bij het begin toen ik hem uitpakte uit de 'doos'.

Misschien ligt het aan de provider? Telenet en ik heb Euphony.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in veilige modus opstart,gaat het dan wel sneller?

Dat zal ik morgen eens proberen. Ik ben er morgen rond 15u00, dan log ik wel even in op pchelpforum vanuit mijn broers pc. Heb je in veilige modus wel internet? Er was een optie "veilige modus met netwerkondersteuning" geloof ik. Dat zal ik inderdaad eens proberen morgen. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Als het daar wel direct opstart, dan ligt het echt aan geheugengebruik direct na het opstarten van de pc. Nochtans heeft die pc 4 GB en voor de rest werkt die zeer vlug. Als internet eenmaal is opgestart, gaat het terug opstarten van firefox of internet explorer vliegensvlug. Dus alleen de eerste keer bij opstarten is een 'probleem'.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was ooit wireless, en ze hebben het nu wired van gemaakt. (lange telefoonkabel gaat nu vanaf pc naar kastje); details weet ik niet want ik ben zeer slecht in hardware en aanverwanten. Maar wees gerust, ik heb het klusje niet geklaard hahaha. Maar daar zou het wel eens mee te maken kunnen hebben.

Raar dat het wel in een keer goed gaat, als firefox een keer is opgestart. Als je dan firefox terug afsluit en terug opstart gaat dit vliegensvlug en surfen gaat ook vliegensvlug na het fatsoenlijk van de eerste keer opstarten van firefox. Alleen het "eerste maal opstarten van internet" na windows opstarten, zelf heeft nogal wat tijd nodig.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.