Ga naar inhoud

[Vista] Corrupt tracing bestand zorgt voor problemen

Sepownage

Aanbevolen berichten

Hey,

even wat achtergrondinformatie over het probleem:

Ik heb een windows vista. Ik zet hem meestal in slaapstand of sluimerstand. Na 12 dagen ging alles traag, dus besloot ik hem even uit te zetten. Maar dit ging zo traag, dat ik na een tijdje de uitknop gewoon induwde zodat hij direct uitviel. Dit had ik natuurlijk niet mogen doen >.<

Dus de volgende keer dat ik hem aan zette, kreeg ik problemen met msn. Een vriend zei dat ik het moest deinstalleren, dus dat deed ik. Maar in mijn [gebruiker]\tracing staat er nog altijd de file WindowsLiveMessenger-uccapi-0.uccapilog.

Deze file, of een andere, is corrupt. Hierdoor kan ik onder andere windows live essentials niet opnieuw installeren, geen systeemherstel uitvoeren etc ...

Ook krijg ik chkdsk niet aan de gang, want ik moet het als administrator uitvoeren en dan kan ik geen parameters toevoegen.

Een vriend van me wil dinsdag een USB-stick met linux (Porteus) meegeven zodat ik de computer in linux kan opstarten (het schijnt dat ik dan die tracing file kan verwijderen omdat linux geen rekening houdt met beveiliging of zoiets). Ik weet niet of dit een goed idee is.

Kan iemand me helpen?

Bedankt,

Seppe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok, ik heb opstarten met de laatst gekende werkende configuratie (geavanceerd), maar dat help niet, er is niets veranderd.

---------- Post toegevoegd om 12:29 ---------- Vorige post was om 12:19 ----------

Misschien nog iets om te weten:

Als ik systeemherstel wil doen kan ik een recovery point selecteren, maar daarna krijg ik een error:

Er is een fout in C:, dus ik controleer de schijf op fouten: ik moet een schijfcontrole plannen bij de volgende keer dat ik de computer opstart. Maar als ik dan de computer opnieuw opstart, gebeurt het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké bedankt, en het was sluimerstand.

Voor die link die je gaf, nadat ik op start klik komt er:

De schijf kan niet worden gecontroleerd als deze in gebruik is.

Wilt u de vaste schijf op fouten laten controleren als de computer de volgende keer opnieuw wordt opgestart?

Dan druk ik op schijfcontrole plannen en de dialogen verdwijnen.

Ik herstart de pc en ik zie nergens een schijfcontrole gebeuren bij het opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op Start en klik op Uitvoeren.

Typ cmd in het vak Openen en druk op ENTER.

typ chkdsk volume:/r bij de opdrachtprompt en druk op Enter.

Als een of meer bestanden op de schijf geopend zijn, wordt het volgende bericht weergegeven:Chkdsk kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Wilt u dat het volume wordt gecontroleerd wanneer het systeem opnieuw wordt gestart (J/N)? (J/N)

Typ J en druk op Enter om de schijfcontrole te plannen en start de computer opnieuw op om de schijfcontrole uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.