Ga naar inhoud

onherstelbare systeemfout


Aanbevolen berichten

PC Helpforum moderator bericht:
Dit topic is een afsplitsing van http://www.pc-helpforum.be/f167/onherstelbare-systeemfout-34187/

Hallo janneke.

Ik heb je vraag in een eigen onderwerp gezet om het overzichtelijk te houden.

Welke windows gebruik je?

Welke pc gebruik je? Kan je het merk, model en modelnummervan de pc opgeven?

Welke foutmelding krijg je juist bij het opstarten?

Kan je nog opstarten in veilige modus? Kies dan daar voor de optie opstarten met de laatst gekend werkende configuratie.

Wat heb je al geproeerd om het probleem op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al eerder gereageerd, en ik kan wel bij dat scherm met veilige modus komen, alleen de pijltjestoetsen werken niet. Probleem dus nog steeds aanwezig..

---------- Post toegevoegd om 17:32 ---------- Vorige post was om 17:26 ----------

Oja, ik krijg foutcode 0xc0000005 dan 0x7c930be8 en daarna 0x0015f8b0

---------- Post toegevoegd om 17:39 ---------- Vorige post was om 17:32 ----------

Ik ben in de veilige modus gekomen, en toen gaf hij weer dat blauwe scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dergelijke fouten komen soms voor zonder dat wij daarvoor een reden vinden.

Als je wil weten of je pc geschikt is voor windows 7 doe je best de test met de windows 7 upgrade advisor.

We kunnen ook je systeem eens onderzoeken op malware.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Dit (KLIK) filmpje kan je helpen om een hijackthis logje te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat malware is iets wat je systeem in de war kan sturen en die soms persoonlijk gegevens zoals inloggegevens steelt.

Malware kan dus ook de oorzaak zijn van problemen.

Door de instructies ivm hijackthis uit te voeren, maak je een logging (overzicht) van wat er allemaal op je pc actief is.

Op het forum hier zijn mensen (Kape en ikzelf) die dat overzicht kunnen nakijken en indien nodig de juiste instucties geven om de malware weer te verwijderen.

Als je de instructies correct opvolgt, is het volkomen veilig en je systeem zal er wel bij varen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Hier is het hjt logje:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 14:13:46, on 16-6-2011

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe

C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe

C:\Program Files\Common Files\Pure Networks Shared\Platform\nmsrvc.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SmcGui.exe

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\Program Files\Linksys\Linksys Wireless Manager\LinksysWirelessManager.exe

C:\Program Files\Common Files\Pure Networks Shared\Platform\nmctxth.exe

C:\Program Files\Pure Networks\Network Magic\nmapp.exe

C:\Program Files\Thrustmaster\FunAccess\PSPAP.exe

C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Ares\Ares.exe

C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\luall.exe

C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\LuCallbackProxy.exe

C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Search

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

R3 - URLSearchHook: BitTorrentBar Toolbar - {88c7f2aa-f93f-432c-8f0e-b7d85967a527} - C:\Program Files\BitTorrentBar\tbBitT.dll

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll

O2 - BHO: PXCIEaddin - {42DFA04F-0F16-418e-B80C-AB97A5AFAD39} - C:\Program Files\Tracker Software\PDF-XChange 4\PXCIEAddin4.dll

O2 - BHO: BitTorrentBar Toolbar - {88c7f2aa-f93f-432c-8f0e-b7d85967a527} - C:\Program Files\BitTorrentBar\tbBitT.dll

O3 - Toolbar: BitTorrentBar Toolbar - {88c7f2aa-f93f-432c-8f0e-b7d85967a527} - C:\Program Files\BitTorrentBar\tbBitT.dll

O3 - Toolbar: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll

O3 - Toolbar: PDFXChange 4.0 - {42DFA04F-0F16-418e-B80C-AB97A5AFAD39} - C:\Program Files\Tracker Software\PDF-XChange 4\PXCIEAddin4.dll

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [bluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent

O4 - HKLM\..\Run: [Linksys Wireless Manager] "C:\Program Files\Linksys\Linksys Wireless Manager\LinksysWirelessManager.exe" /cm /min /lcid 1043

O4 - HKLM\..\Run: [nmctxth] "C:\Program Files\Common Files\Pure Networks Shared\Platform\nmctxth.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [nmapp] "C:\Program Files\Pure Networks\Network Magic\nmapp.exe" -autorun -nosplash

O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe

O4 - HKLM\..\Run: [PSPAP] C:\Program Files\Thrustmaster\FunAccess\PSPAP.exe min

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CursorFX] "C:\Program Files\Stardock\CursorFX\CursorFX.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Heleen\Local Settings\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

O4 - HKCU\..\Run: [ares] "C:\Program Files\Ares\Ares.exe" -h

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O16 - DPF: {E06E2E99-0AA1-11D4-ABA6-0060082AA75C} -

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{14D08BFD-CAD4-43B9-9B9F-3197711917FA}: NameServer = 10.0.0.138

O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{14D08BFD-CAD4-43B9-9B9F-3197711917FA}: NameServer = 10.0.0.138

O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{14D08BFD-CAD4-43B9-9B9F-3197711917FA}: NameServer = 10.0.0.138

O17 - HKLM\System\CS3\Services\Tcpip\..\{14D08BFD-CAD4-43B9-9B9F-3197711917FA}: NameServer = 10.0.0.138

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe

O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files\HP Games\HP Game Console\GameConsoleService.exe

O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

O23 - Service: Pure Networks Platform Service (nmservice) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Pure Networks Shared\Platform\nmsrvc.exe

O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe

O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsSvc.exe

O23 - Service: Symantec Management Client (SmcService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe

O23 - Service: Symantec Network Access Control (SNAC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SNAC.EXE

O23 - Service: Symantec Endpoint Protection (Symantec AntiVirus) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe

--

End of file - 8992 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit inderdaad wat "vuiligheid" op je pc :sad

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista of windows 7 kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Search

R3 - URLSearchHook: BitTorrentBar Toolbar - {88c7f2aa-f93f-432c-8f0e-b7d85967a527} - C:\Program Files\BitTorrentBar\tbBitT.dll

O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll

O2 - BHO: BitTorrentBar Toolbar - {88c7f2aa-f93f-432c-8f0e-b7d85967a527} - C:\Program Files\BitTorrentBar\tbBitT.dll

O3 - Toolbar: BitTorrentBar Toolbar - {88c7f2aa-f93f-432c-8f0e-b7d85967a527} - C:\Program Files\BitTorrentBar\tbBitT.dll

O3 - Toolbar: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll

O16 - DPF: {E06E2E99-0AA1-11D4-ABA6-0060082AA75C} -

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder het programmaConduitEngine( of Conduit) via Software (indien aanwezig) of verwijder anders volgende vetgedrukte map : C:\Program Files\ConduitEngine

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.