Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is precies of ik voelde het aankomen, een tijdje geleden een nieuwe PC besteld en mijn oude begint het te begeven. Nu ik een beetje de fouten voorkomen die ik gemaakt heb met mijn oud beestje.

Mijn vraag is tweevoudig...welke software installeren als:

1 besturingssysteem: ik twijfel tussen Windows of Linux besturingssysteem.

2 software gericht op prestatie: zoals antivirus, spyware, etc...liefst freeware

Misschien moet ik wel vermelden welke software sowieso geïnstalleerd zal worden:

- Photoshop CS5

- Google sketchup 8

- Office

- VLC of BSplayer

- software voor randapparatuur

- ...

Geplaatst:

Welk besturingssysteem veronderstel je het meest te gaan gebruiken denk je? Als je in school of op het werk alleen met windows werkt dan is de Windows installeren natuurlijk geen overbodige keuze.

Je kan er ook voor kiezen om een dual boot aan te maken. Zelf heb ik zowel Windows 7 als Ubuntu 10.04 in dual boot staan. Daarbij draai ik in Windows 7 via Vmware nog een virtuele windows xp(en ubuntu server, windows home server en windows server 2008 voor testdoeleinden :-) ).

Wat de software betreft:

ik maak (op windows) gebruik van:

- gimp (als alternatief voor photoshop)

- openoffice en office 2010

- vlc

- google chrome en firefox

- Google talk

- Avast antivirus

- Comodo firewall

....

De meeste software is dus freeware.

Op Ubuntu maak ik meestal gebruik van de standaard geïnstalleerde software.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.