Ga naar inhoud

Draadloos internet valt heel de tijd uit

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb internet van Scarlet en heb een modem (of router? ik ken het verschil niet) zoals in de link: ADSL Modem Philips (rood) | eBay .

Deze is een 3tal jaar oud en staat op mijn benedenverdieping. Ikzelf zit altijd op mijn kamer op de eerste verdieping en gebruik draadloos internet. Mijn draadloos internet valt heel vaak uit, als ik mijn modem dan aan en af ga zetten, werkt hij weer eventjes, maar de laatste dagen moet ik dit ongeveer 4 keer per uur doen.

Weet iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook perfect met via stopcontact werken maar veel hangt af op welke lijn uw stopcontact zitten.

Als het op de zelfde lijn is dan kan dat zeer goed zelfs.

In de link heb ik bij ons aangesloten, Dlink onderaan en Belkin.

Bij Belkin is prima als je maximaal 2 stuks koopt want bij 3 stuks geeft het een probleem waarvan de fabrikant geen raad mee heeft.

Je hoeft gewoon een ene toestel in de stopcontact steken en de andere boven in de stopcontact steken en je hebt meteen internet mits alle lampen groen zijn.

Bij orange betekend dat je minder goede internet hebt

Bij rood betekend dat je geen internet hebt.

Maar de kans dat boven de stopcontact op dezelfde lijn staat als de onderste is wel heel klein tenzij je de draden in de zekeringkast aanpast. Indien je geen drijfkracht 380v maar enkel 220v hebt dan is de kans heel groot dat het goed werkt.

De range extender kost u 62 euro inclusief verzending en er komen geen kosten bij.

Dus gewoon in stopcontact steken en instelling aanpassen en dan kan je draadloos werken.

Ik zelf heb 2 van die toestellen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 2 abonementen wilt betalen is 2 modem technisch mogelijk.

Maar in uw geval is heeft het geen zin want dan hebt je geen netwerk tenzij je via internet wilt doen.

2 routers is wel mogelijk mits je met elkaar verbind met netwerkkabel.

Je zal dan de tweede router als standaard gateaway de IP adres van de eerste router moeten ingeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.