Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mensen,

Ik heb vorige week de Shift 2: Unleashed (racegame) gekocht voor pc. Die draai ik nu op mijn laptop, maar ik zou graag het beeld van mijn laptop naar de tv om willen zetten. Dit omdat ik dan een groter beeld heb, en dat vast leuker is om te spelen :P

Op mijn laptop heb ik de volgende aansluitingen:

- HDMI

- VGA

Onze tv (Merk: Samsung) heeft de volgende aansluitingen:

- Scart

- ingang met geel, rood en wit stekkertje (weet de naam er niet van, maar volgens mij is dat een s-vhs aansluiting)

Ik heb ook gelezen dat van HDMI naar de tv een beter beeld geeft dan VGA naar tv, maar een HDMI-kabel zal dan ook iets duurder zijn.

Mijn vraag dus; Welke kabel kan ik het beste aanschaffen, en gaat mijn tv het ondersteunen?

Alvast bedankt :)

Groet,

Doemar

Geplaatst:

Op mijn laptop heb ik de volgende aansluitingen:

- HDMI

- VGA

Onze tv (Merk: Samsung) heeft de volgende aansluitingen:

- Scart

- ingang met geel, rood en wit stekkertje (weet de naam er niet van, maar volgens mij is dat een s-vhs aansluiting)

Ik heb ook gelezen dat van HDMI naar de tv een beter beeld geeft dan VGA naar tv, maar een HDMI-kabel zal dan ook iets duurder zijn.

Mijn vraag dus; Welke kabel kan ik het beste aanschaffen, en gaat mijn tv het ondersteunen?

Alvast bedankt :)

Groet,

Doemar

Volgens je info heb je een scart en een ingang met geel, rood en wit stekkertje.

Maar je vermeld niet of er ook een HDMI- aansluiting aanwezig is.

Een HDMI- kabel zal iets duurder zijn vermeld je.

Prijzen kan je eens bekijken op deze site.

Maar als je TV geen HDMI- aansluiting heeft kan je met zo'n kabel niets doen.

Je Tv beschikt wel over een scart.

je kan dan een scart naar vga- kabel (klik erop) nemen.

Er bestaan ook omvormers ( convertors) om signalen om te zetten maar dan zit je al in een veel hogere prijsklasse als een kabel.

HDMI geeft natuurlijk de beste kwaliteit!

Geplaatst:
Volgens je info heb je een scart en een ingang met geel, rood en wit stekkertje.

Maar je vermeld niet of er ook een HDMI- aansluiting aanwezig is.

Een HDMI- kabel zal iets duurder zijn vermeld je.

Prijzen kan je eens bekijken op deze site.

Maar als je TV geen HDMI- aansluiting heeft kan je met zo'n kabel niets doen.

Je Tv beschikt wel over een scart.

je kan dan een scart naar vga- kabel (klik erop) nemen.

Er bestaan ook omvormers ( convertors) om signalen om te zetten maar dan zit je al in een veel hogere prijsklasse als een kabel.

HDMI geeft natuurlijk de beste kwaliteit!

Als m'n tv een HDMI-ingang zou hebben, had ik dat wel gemeld. Maar het is een beeldbuis, en alleen de nieuwe tv's hebben HDMI-ingangen, heb ik gelezen :P

Dan wordt het dus een stekkertje VGA-naar-Scart. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe slecht word het beeld dan? (Mijn laptop kan Shift 2 ook maar op de laagste resolutie spelen...)

Geplaatst:

HDMI is een digitaal signaal, via VGA heb je een analoog signaal en da's minder kwalitatief...

Als je via VGA naar SCART gaat is een converter (klik er op) een noodzaak om kwalitatief beeld op je tv te krijgen.

Kostprijs is niet onoverkomelijk, set is compleet met alle kabels...de converter wordt gevoed via een USB-poort.

Geplaatst:
Dan wordt het dus een stekkertje VGA-naar-Scart. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe slecht word het beeld dan? (Mijn laptop kan Shift 2 ook maar op de laagste resolutie spelen...)

Daar heb ik geen ervaring mee.

En ben ook geen gamer op PC, wel soms op PS3. :P

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.