Ga naar inhoud

Drivers voor mijn systeem

MagicalM

Aanbevolen berichten

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de laptop ongeveer 2 à 3 jaar geleden gekocht, maar ik heb ondertussen gemerkt dat de temperatuur van de processor en het moederbord rond de 45 - 50°C schommelt (10 minuten na opstarten).

De fans moeten zelfs nog niet inspringen om af te koelen.

aangepast door MagicalM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij eenvoudige verklaring : jouw laptop is uitgerust met een Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 4500M en die kan amper games aan...daardoor loopt de temperatuur meteen op...

Bij gewoon gebruik zal zijn temperatuur stabiel blijven, maar voor games is die niet ontworpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat begrijp ik, maar met Vista had ik dit probleem niet, mijn CPU temperatuur loopt momenteel binnen de 15 seconden van 50°C meteen naar 75 - 80°C en als ik dan de game niet afsluit gaat hij tot de limitiet (100°C) en valt het systeem uit, bij Vista kon ik echter uren spelen zonder dat de computer uit viel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij geeft idd aan dat mijn videokaart niet goed genoeg is, maar er staat dat ik een 128MB videokaart nodig heb en ik heb volgens mij 256MB (1.3GB Shared). Dat is de enige requirement waar ik niet aan voldoe volgens het programma.

Ik wou gisteren mijn Windows.old folder verwijderen met Schijfopruiming en mijn computer overhitte daardoor ook, dat is toch iets dat echt niet klopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die temperaturen zie ik als mogelijkheden een combinatie van een aantal factoren : het gebruik, je laptop is niet ontworpen om te gamen en wordt daardoor zwaar belast...het concept, een laptop heeft het gewoon veel moeilijker met koeling dan een desktop...en als laatste een mogelijk probleem met stof...je HDD haalt 64°C, je moederborden je processor halen 84°C...

Ik wou gisteren mijn Windows.old folder verwijderen met Schijfopruiming en mijn computer overhitte daardoor ook, dat is toch iets dat echt niet klopt?

Da's idd iets bizar...die folder bevat gegevens van je vorige installatie...

Die Windows 7 die je recent installeerde, is dat een legale versie ?...

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen zware games op je laptop spelen want misschien wordt je laptop door de hoge temperaturen beschadigd en daarvoor krijg je geen garantie voor denk ik. 90 GRADEN is echt heel veel.

Ik zou gewoon je pc binnenbrengen voor reparatie want die temperaturen zijn niet normaal. Hoeveel jaar garantie heb/had je voor de laptop?

Dit vond ik op Google (is ook Acer laptop)

Na wat googlen lijkt 60-65 graden normaal te zijn. Dat hij onder belasting 85 wordt zou dus geen probleem mogen zijn. Misschien voor de zekerheid toch je koelsysteem eens schoonspuiten en eventueel kijken of een cooling stand soelaas biedt (even van iemand lenen misschien).

http://ep2.nl/thread-6948-post-135140.html#pid135140

En het is dus in feite een notebook? Een notebook is niet echt geschikt om games te spelen denk ik. Notebooks en laptops kunnen erg warm worden, dat is geweten.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.