Ga naar inhoud

SAMENSTELLING van een game-PC + randapparatuur

Aanbevolen berichten

Mijn oude computer heeft de geest gegeven, en omdat dit veel interessanter is kwam ik op het idee om een nieuwe computer samen te stellen. Maar ik weet maar weinig op vlak van moederborden, processoren en grafische kaarten dus ik stel jullie de vraag. Ik vul alvast dit formulier in. Liefst antwoorden met zo'n handige azerty-winkelkarretje-link. :cool:

Waarvoor heb ik een PC nodig ? – Gamen, op hoge kwaliteit. Games à la Battlefield 3, Witcher 2 en Crysis 2. Je kant dat wel, die 'ultra'- modus. :)

Wat is mijn budget ? – 1000 euries. (+200 euro voor randapparatuur.)

Een merkcomputer of een samenstelling ? – Samenstelling, meer kwaliteit voor minder geld. Toch?

Ga ik overklokken ? – Nee, geef mij maar een ‘gewoon’ powerhouse.

Ga ik later upgraden ? Zeker, lijkt me niet meer dan logisch!

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? – Hier ben ik niet op de hoogte van… maar als dit goed is om een snelle en sterke PC te verkrijgen, dan graag.

Ga ik zelf assembleren ? – Dat laat ik liever aan de webshop over.

Heb ik een besturingssysteem nodig ? – Windows 7 64 bit Home Premium

Ga ik zelf installeren ? – Webshop doet dat wel.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? – Nee, niet echt.

Heb ik nog randapparatuur nodig ? –

1. Ik zoek ook nog een zeer goede en lichte gamemuis die er ook niet te ‘geek’ uitziet, ook voor dagelijks gebruik. (ik had al de DeathAdder op het oog. Is die goed?).
  2. Ik zoek daarnaast ook nog een goede headset voor zowel PC als PS3. Ik vind die van Turtle Beach wel tof! Ook zou het handig zijn als de microfoon afneembaar zou zijn! (optioneel) :-)

Budget voor deze twee tezamen ligt rond de 200 euro.

Heb ik specifieke wensen ? – Nope. Alhoewel, dat zien we wel…

PS: Hoe zit dat met de assemblage, krijg ik dan hem gewoon per direct volledig opgestuurd? En hoelang zijn de wachttijden hiervoor?

Alvast bedankt!! :top:

aangepast door Flow.
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Okee, ik kom zo meteen met een samenstelling, maar eerst even de overige vragen beantwoorden ;-)

Qua gaming muizen heb je tegenwoordig zoveel goede modellen, ik stel voor dat je eens een kijkje neemt naar onze vergelijkingstest over gamingsmuizen, daarna kan je je keuze maken. Qua headset ben ik heel erg tevreden over mijn Steelseries Siberia v2. De Siberia v2 bestaat ook in een universele versie; d.w.z. compabiliteit voor Xbox 360, PS3, Mac én PC. En de microfoon kan je handig wegwerken zodat je er geen last van hebt.

Deze is wel nog niet gelanceerd, maar eventjes geduld kan geen kwaad. Echt een super headset, we hebben er trouwens ook een review van.

Als je assemblage + installatie neemt, zal je je computer ongeveer binnen de twee weken ontvangen. Sommige onderdelen kunnen natuurlijk wat langer op zich wachten, maar dat gebeurt niet zo veel.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik voor de Mionix Naos 3200 ga. Die ziet me er echt tof uit. Verder zou ik wel eigenlijk snel een headset in huis hebben, dus wachten op een nieuwe is geen optie. Zijn er goede alternatieven?

Is er trouwens een groot verschil qua wachttijd als je met of zonder installatie doet, of is dat zowat hetzelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

=1&product[7504]=1&product[252897]=1&product[273958]=1&product[361602]=1&product[225309]=1&product[363903]=1&product[260614]=1&product[245679]=1&product[425156]=1&product[401957]=1&product[280465]=1&product[306125]=1&product[394013]=1"]Samenstelling :

Deze samenstelling kost je 1200 euro excl. randapparatuur, je kan er nog 100 euro vanaf doen zonder de SSD, maar dat is niet echt aan te raden. Een gaming muis kost gemiddeld 50 euro, en de Siberia v2 zal je ook wel vinden aan 50 euro, vandaar het extra budget aan de computer zelf.

Alles incl. randapparatuur zou dan 1300 kosten. Als je het bedrag wilt reduceren naar 1200, kan je de SSD weglaten.

De processor is een Intel Core i5 2500K. Dit is een zeer snelle processor, en ideaal voor gamen. Zijn grote broer, de 2600K, is iets sneller, maar de prijs is veel hoger. Met deze 2500K spaar je heel wat geld, en het verschil zal je zelfs niet eens merken.

Omdat processoren over het algemeen nogal warm worden, raden we ook een andere koeler aan. De Scythe Mugen 2 Rev. B is al een paar jaar oud, maar is nog steeds een van de beste luchtkoelers op de markt. De Mugen 2 is trouwens veel stiller dan de standaardkoeler.

Je hebt maarliefst 8GB aan Corsair Vengeance DDR3 geheugen. Meer dan voldoende voor de komende jaren.

Als moederbord nemen we de Gigabyte GA-Z68XP-UD4, een zeer goed moederbord, met alle nodige functies zoals USB 3.0 en Sata 600. Uitstekend voor dit systeempje.

De grafische pracht en praal wordt verzorgd door de XFX HD 6950. Ideaal voor een game PC, en een nette prijs. Deze HD 6950 presteert beter dan Nvidia's GTX 560 Ti.

Als bootschijf nemen we de bloedsnelle OCZ Vertex 2 60GB, een Solid-State-Drive. SSD's zijn veel sneller dan tradionele harde schijven en het opstarten van Windows en andere programma's gebeurt veel sneller. Natuurlijk is 60 GB niet voldoende, dus nemen we er nog een Samsung Spinpoint F3 1TB bij.

DVD'jes lezen en branden gebeurt met de uitstekende Optiarc AD-7240S.

Als voeding hebben we de Cooler Master GS-750. 750 watt, dus er is plaats voor uitbreidingen in de toekomst. Over het algemeen is dit gewoon een heel goed model, niets op aan te merken.

Al deze onderdelen worden gestoken in de CM 690 II Advanced. Een zeer goede kast, nette prijs, en goede kabelmanagement. Omdat een echte Game PC ook aan de buitenkant mooi moet zijn, voegen we de bijpassende sidepanel met window eraan toe.

Het besturingssysteem is Windows 7 Home Premium x64 NL. Azerty zal alles assembleren en installeren met 1 jaar garantie op de assemblage en onderdelen. De meeste onderdelen genieten echter van een langere garantie door de fabrikant, uiteraard blijft de langste garantie behouden.

Ik vrees dat de Siberia v2 PS3 Edition de beste keus zal zijn, Turtle Beach is hier bijna niet te vinden. De Mionix Naos 3200 is een goede keuze, prachtige muis. Het verschil in wachttijd zal hoogstens 2 dagen zijn met assemblage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje! Kan je dat nog eens in zo'n handig AZERTY winkelwagentje plaatsen. Ik ben namelijk bang dat ik de verkeerde zou nemen! Kan ik direct daarbij (in het zelfde winkelwagentje) ook nog de Mionix Naos 2300 kopen. Over de headset ben ik nog altijd niet uit... zijn er echt geen andere universele headset. Nu hoeft een wegstopbaar microfoontje niet.

Maar al zeker heel hard bedankt voor het opzoekwerk dat je me hebt geleverd! :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hier klikt, kom je direct bij het winkelmandje van Azerty terecht. De Mionix 3200 zit erbij ;-).

Qua headsets heb ik toch een paar alternatieven gevonden:

Turtle Beach PX21

Turtle Beach P11

Sharkoon X-Tactic

Tritton AX180

Die vier zijn allemaal PS3 en PC compatibel, qua geluidskwaliteit zijn ze allemaal aan elkaar gewaagd, alhoewel de Tritton net dat ietsje beter is.

Veel succes met je nieuwe PC!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je ons op de hoogte ? ;P

Jazeker! xD

Oja, waarom de XTX HD 6950 en niet de XTX HD 6970 versie. Op de tests is het verschil toch wel goed te zien.

Heb trouwens ook gezien dat je als Belg handiger via het Computer Winkeltje kan kopen. Is dit waar? Zo ja, kan je dat daar in een winkelwagentje gooien? Ook iets van een korting gelezen als je lid hiervan bent, is dit correct?

aangepast door Flow.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD 6970 is inderdaad wat sneller dan de HD 6950, maar aangezien ik al redelijk over je budget was, heb ik maar de goedkopere HD 6950 genomen. Het Computer Winkeltje is idd gemakkelijker qua transport enzo, je krijgt ook een klein beetje korting, maar die doen geen assemblage en hebben heel weinig onderdelen... Azerty blijft de beste keus voor samenstellingen, zowel voor België als Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.