Ga naar inhoud

HP Photosmart C5180 print probleem


IlidioB

Aanbevolen berichten

Wij gebruiken al jaren met veel plezier de HP Photosmart C5180, zonder problemen. Maar nu hebben we opeens een printprobleem. Het probleem is dat de printer halverwege de pagina er mee stopt. Dus als je iets print met maar 1 regel gaat het goed, maar zodra er meer dan een paar regels geprint moeten worden, stopt hij er halverwege mee. Hij blijft dan hangen en uiteindelijk verschijnt er op de computer een vraagteken bij het printertje (rechts onderin). Als ik de wachtrij weer geef, dan staat er alleen fout. Maar geen code. Op het schermpje op de printer blijft staan dat ie aan het printen is. Als ik het printen annuleer, dan rolt de pagina er gewoon uit. Maar geeft het schermpje op de printer aan dat er een papierstoring is.

Ik heb de sofware helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd met de meegeleverde CD-rom. De printer ook schoongemaakt, zoals op de site van HP is aangegeven. Testpagina's gaan allemaal prima. Ook de stekkers gecontroleerd, zitten allemaal goed.

Wie weet wat het probleem kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande eens uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor deze tip. Ik heb het helemaal geinstalleerd en doorlopen. Je uitleg was heel duidelijk. Daarna gelijk geprobeerd te printen, maar helaas... nu kreeg ik weer een halve geprinte pagina en daarna een heleboel pagina's met rare tekens. Toen stopte die er weer mee en verscheen het vraagteken weer bij het printertje (rechts onderin).

Heb je misschien nog meer tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

heb je al geprobeerd de driver te downloaden van de site van hp zo niet probeer het dan hier eerst je besturingsprogramma slecteren, daarna klikken opDriver - Product installatie software

en daarna klik je op

HP Photosmart-software en drivers met volledige functionaliteit

en dan op downloaden.

dan klik je op uitvoeren en dan komt er vanzelf een installatie.

wanneer er komt te staan: dat de bestanden al op pc staan overwrite to all.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.