Ga naar inhoud

vastlopen/ foutmeldingen hotmail

Aanbevolen berichten

CCleaner kan je gerust laten staan en uitvoeren telkens je software of programma's verwijdert.

Als Malwarebytes nog geinstalleerd is, kan je die ook houden en wekelijks uitvoeren als aanvulling op je normaile virusscanner.

Over je mail probleem.

Gebruik je een mailprogramma zoals windows live mail, outlook (express), thunderbird of iets dergelijks of gebruik je de webmail van Hotmail?

Voor de Shell_NotifyIcon foutmelding moet je het volgende doen.

Open het opdrachtprompt, typ scf /scannow en druk enter. Let op de spatie voor de /.

Hiermee worden alle windows systeembestanden gecontroleerd en vervangen indien nodig.

De scan kan een tijd duren.

Hou ook de installatie cd/dvd van windows bij de hand want er kan om gevraagd worden.

Als je geen installatie cd/dvd hebt, kan het zijn dat niet alle bestanden hersteld worden maar je kan de scan altijd uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Hotmail van Windows Live. Gisteren even een nieuwe versie gedownload, gewoon gegoogled Hotmail voor Windows XP, maar nog steeds dezelfde problemen. Het versturen van een mail duurt soms wel 3 minuten. Er wordt dan geprobeerd verbinding te maken en dat duurt en duurt maar.

Wat bedoel je met 'open het opdrachtprompt' voor die ShellNotification? Waar zit dat?

Ik las trouwens ergens dat je van Malwarebytes 'the real time protection moet uitschakelen als je Avast, de gratis versie, gebruikt. Klopt dat? Ik hoop dat dit de laatste keer was dat ik een beroep op je heb moeten doen. Dank je wel voor alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een kleine toevoeging op mijn vraag van een uurtje geleden. Indien nodig hoe zet je dan die realtime bescherming van Malwarebytes uit? Ik heb al gezocht op internet en ik lees dat gratis Malwarebytes geen realtime bescherming heeft, maar als ik op mijn Malwarebytes naar realtime bescherming klik zie ik toch heel duidelijk in het groen staan dat deze is ingeschakeld. Switchen naar uitschakelen is echter onmogelijk. Wellicht niet nodig, dus ik hoop nog even van je te horen. Thanx man!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Malwerabytes.

Je hebt waarschijnlijk de laatste update en die geeft nu realtime bescherming gedurende een proefperiode van 30 dagen.

Je kan dit uitschakelen door met de rechter muisknop te klikken op het icoon van malwarebytes in het systeemvak (rechts onderaan op de taakbalk) en dan kiezen voor afsluiten. Bevestig met ja.

Normaal hoef je de realtime bescherming niet uit te schakelen bij Avast of een andere virusscanner.

Ik heb wel gemerkt dat alles vertraagt als de realtime bescherming is ingeschakeld.

Opdrachtprompt.

Ga naar start - uitvoeren, typ cmd en druk OK.

Het zwarte venster dat nu opent, is het opdrachtprompt.

Klik in dit venster, typ scf /scannow (let op de spatie voor de / ) en druk enter.

Hiermee worden alle windows systeembestanden gecontroleerd en vervangen indien nodig.

De scan kan een tijd duren.

Hou ook de installatie cd/dvd van windows bij de hand want er kan om gevraagd worden.

Als je geen installatie cd/dvd hebt, kan het zijn dat niet alle bestanden hersteld worden maar je kan de scan altijd uitvoeren.

Hotmail.

Je gebruikt dus windows live mail. De nieuwste versie is echter niet (meer) compatibel met windows XP.

Welke versie van live mail gebruik je?

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitzetten realtime bescherming malwarebytes is gelukt.

Van Windows Live Hotmail heb ik versie 14 en die moet toch gewoon kunnen met Windows XP althans zo las ik

Die opdrachtprompt ga ik nu uitvoeren en wellicht dat daarmee het niet kunnen reply' en van mails en de lange duur van verzenden wordt verholpen. I'll keep you posted. Wederom is mijn dank groot voor je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geprobeerd in het opdrachtprompt scf / scannow te doen, maar krijg de melding 'scf wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of hatchbestand'. Wat nu?

---------- Post toegevoegd om 17:52 ---------- Vorige post was om 17:47 ----------

Heb geprobeerd die opdrachtpromt van scf / scannow te doen, maar ik krijg de melding 'scf wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of hatchbestand. Beetje lopen schuiven met spatie en slash teken, maar ook dat mag niet baten. Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de pc opgestart en deze werkt opeens weer heel snel en ook die Hotmail problemen zijn er in ene niet meer. Die opdrachtprompt fsc / scannow laat ik voor nu effe zitten. Mocht ik toch weer problemen krijgen dan kan ik deze alsnog uitvoeren en hoef ik niet onmiddellijk bij jullie te rade gaan.

Thanx dat jullie me afgelopen week zo goed hebben bijgestaan om alle pc troubles te verhelpen.

Mooi weekend en hartelijke groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.