Ga naar inhoud

Pc te druk... irritant geluid

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn pc maakt zoeen irritant geluid terwijl hij niks aan het downloaden of updaten is. Het geluid duurt soms wel 2 en soms 3 uur voordat hij weer rustig is. Wanneer dat irritant geluid er is dan knippert mijn pc met een rood lichtje. Waar i s hij eigenlijk mee bezig als je dat geluid hoort? Bij taakbeheer zie ik niets dat echt hoog staat kwa cpu % of bij geheugen (privewerkset).

Het is echt zoeen irritant dat ik soms de neiging heb hem uit de raam te gooien :banghead:

Het is een 1 jaar oude pc. Een Intel i5. 4 gb 2.66 Ghz

aangepast door PChelpforumnr1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je onderstaande eens even uitvoeren.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jean-Pierre,

http://speccy.piriform.com/results/6rU5mlYUawLit6H1r3a5jn7

---------- Post toegevoegd om 11:40 ---------- Vorige post was om 11:36 ----------

Pc maak ik om de 3 maanden schoon van binnen.

Wanneer dat irritant geluid er is dan knippert mijn pc met een rood lichtje. Dus het heeft niks met me cooler te maken. Hij is op dat momemt ergens mee bezig maar wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Temperaturen zien er alleszins zeer netjes uit dus daar zal het al niet aan liggen.

Maak toch de kast eens open en dit om te achterhalen wat er juist zoveel lawaai maakt,ik vermoed de grafische kaart en als dat zo is dan kunnen we eens kijken of een driver update misschien helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de pc schoon maakt of stofvrij, maak je dan gebruik van perslucht?

Heb het hier regelmatig dat mensen komen met irritante geluiden van koelers na het schoonmaken.

Nadien kom je er achter dat ze perslucht gebruikt hebben en hierdoor draaien de koelers zulke hoge toerentallen dat de lagers beschadigd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt niet bij de koelers of ergens daarbinnen. Ik bedoel helemaal niet die geluiden waar Jean-Piere en dasle het over hebben. Ik weet wel wat voor geluid een koeler of fan kan maken.

Ik heb er duidelijk bij vermeld dat dat geluid iets is alsof me pc iets aan het downloaden is en dan knippert me pc met een rood lichtje aan de voorkant. Wat voor geluid maakt jou pc als hij aan het downloaden of updaten en/of een virus scan aan het doen is? Die geluid bedoel ik.

Ik maak me pc schoon met een klein veger. Dus je weet wel zoeen veger en blik maar dan zonder blik :)

---------- Post toegevoegd om 13:09 ---------- Vorige post was om 13:07 ----------

Het is ook niet mijn grafische kaart en die is up to date.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vermoed ik dat we in de richting van de HD moeten gaan zoeken.

Terwijl hij zo bezig is open dan Taakbeheer en klik dan op de tab Processen.

Klik nu onderaan op Processen voor alle gebruikers weergeven en dan op Processor,maak daar nu een screen van en post die eens in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.