Ga naar inhoud

Aankoop notebook

Aanbevolen berichten

Binnenkort zou ik graag een notebook aanschaffen. Zelf mis ik de kennis om verschillende notebooks goed met elkaar te kunnen vergelijken. Zou iemand me hierin het nodige advies willen geven?

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Enkel en alleen om te internet, de computer hoeft geen zware programma's o.i.d. te draaien.
  2. Wat is mijn budget ? - tussen 200/300 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - n.v.t.
  4. Ga ik overklokken ? - nee
  5. Ga ik later upgraden ? - nee
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - In ieder geval usb-poorten en ingebouwde draadloos internet ontvanger.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - nee.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - windows 7
  9. Ga ik zelf installeren ? - zelf.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? - nee

Zelf heb ik het volgende rijtje notebooks geselecteerd, echter zoals ik al eerder aangaf heb ik niet de kennis ze onderling goed te vergelijken. Is er iemand die mij een bepaald merk/type kan aanraden?

- Packard Bell DOT SE - 725 NL

- Packard Bell DOT SE/W-725NL

- Asus Eee PC1015B-WH1045S

- Samsung NC110-A04NL

- Samsung NP-NC110 A02NL

- HP110 - 3600 sd

Alvast bedank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn geen laptops maar netbook of mini-laptop.

Ze hebben ook een kleine scherm dan een gewone laptop.

Asus Eee PC1015B-WH1045S

Samsung NP-NC110 A02NL

Zijn goede merken voor mini-laptop.

Voor een goede laptop volgens uw eisen dient je toch wel wat meer neer te tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor een netbook wil gaan binnen jouw budget en je wil iets degelijks wil dan zou ik voor Toshiba of Asus gaan...

HP en Acer behoren naar mijn subjectieve mening tot de categorie 'te vermijden'.

Hou er rekening mee dat een netbook geen CD/DVD-station heeft en dat deze meestal op Windows 7 Starter werken.

De Starter-versie is een gestripte versie met wat minder mogelijkheden omdat deze versie ook maximaal 2 GB RAM ondersteunt...perfect voor een netbook dus.

Onderlinge verschillen tussen de Windows 7 versies kan je hier (klik er op) bekijken.

Een degelijke laptop binnen jouw budget is niet op de markt, zie ook bericht van Superjona.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van andere vragen steeds weer een nieuw topic openen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.