Ga naar inhoud

Defect In Windows Taakbeheer

Gast SWAT4

Aanbevolen berichten

Je komt inderdaad maar tot 22%, terwijl het 39% moet zijn op jouw afbeelding.

Maar daar is denk ik een logische verklaring voor.

Niet alle processen zijn zichtbaar in je afbeelding.

Je moet aan de rechterkant het schuifbalkje nog naar beneden schuiven om de rest van de processen te zien.

Dan zal je wel aan die 39% komen. ;-)

post-23245-1417704454,5596_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient inderdaad de processen van alle gebruikers weer te geven zoals Clarkie aangeeft.

Dit heb je gevisualiseerd in je screen in bericht 8 : processorgebruik van 40 %.

Practisch wil dit zeggen dat er 40 % van de capaciteit van de processor wordt benut.

Bij de niet actieve systeemprocessen wordt 73 % opgegeven.

Dit betekent dat gedurende 73 % van de tijd de processor niet actief is.

audiodg.exe laat processor voor 8 % van de tijd actief zijn, explorer.exe voor 4 %, enz...

Bij de niet actieve systeemprocessen is de interpretatie van de tijd dus omgekeerd dan bij de actieve.

De getallen in de vertikale kolom onder processor zijn dus percentages van de tijd dat de processor actief is.

Het processorgebruik dat je onderaan vindt is een percentage van de capaciteit.

De 'optelregel' gaat hier dan ook niet op.

Dit zijn verschillende begrippen en daardoor dien je ze ook afzonderlijk te interpreteren.

Hieronder zie je een foto van de processen op mijn laptop, processorgebruik 40 %.

Mijn e-mailprogramma stond open, online radio, MBAM scan, Avast scan, rekenmachine, kladblok, paint,gmail en firefox met 15 geopende tabbladen waarvan in 10 tabbladen tegelijkertijd online film speelde.

Zelfde fenomeen dus als bij jou, wat dus volkomen normaal is... ;-)

post-20447-1417704454,7765_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp, zijn de getallen onder de tab Processor en het Processorgebruik 2 verschillende dingen, en dat het dus volkomen normaal is dat Taakbeheer die 2 verschillende percentages toont ?

Maar dan heb ik nog een vraag, stel je wilt weten of je CPU hoog is of niet en je opent Windows Taakbeheer, moet je dan kijken naar de percentages van de tijd dat de processor actief is onder de tab Processor ( dus het percentage van alle applicaties zelf optellen ) of naar het percentage van de capaciteit bij Processorgebruik ?

---------- Post toegevoegd om 14:15 ---------- Vorige post was om 14:13 ----------

Je komt inderdaad maar tot 22%, terwijl het 39% moet zijn op jouw afbeelding.

Maar daar is denk ik een logische verklaring voor.

Niet alle processen zijn zichtbaar in je afbeelding.

Je moet aan de rechterkant het schuifbalkje nog naar beneden schuiven om de rest van de processen te zien.

Dan zal je wel aan die 39% komen. ;-)

Ik heb op Processor geklikt, dus dan worden de processen op volgorde van hoog CPU naar laag CPU weegrgegeven. Dus onder is helaas ook niks.

[ATTACH=CONFIG]11555[/ATTACH]

Ik heb op Processor geklikt, dus dan worden de processen op volgorde van hoog CPU naar laag CPU weegrgegeven. Dus onder is helaas ook niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok en mijn laatste vraag, ook al worden er dus 2 verschillende percentages getoond, als een proces ( onder de tab Processen ) bijvoorbeeld 20% aangeeft dan klopt dat dus ook gewoon. Al staat er bij Processorgebruik bijvoorbeeld 30% ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heel erg bedankt voor reacties, ik was eerst bang dat mijn Taakbeheer kapot was maar dat blijkt dus gewoon normaal te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.