Ga naar inhoud

Allerlei programma's kwijt?!

Irish2

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn werk pc opeens een heleboel programma's niet meer.

Ik was bezig met wat ordenen van mappen en verwijderen van oude bestanden. Mijn computer startte uit zichzelf opnieuw op (gebeurt eens in de zoveel dagen. Ook een vervelend trekje, maar dit is nu belangrijker) en toen hij weer opgestart was, was mijn hele bureaublad leeg. Daarop staan normaal snelkoppelingen naar office programma's, adobe, etc. Ik dacht dat alleen de snelkoppelingen weg waren, maar de programma's zelf zijn weg. Ik kan geen bestanden meer openen.

Ik dacht dat ik misschien iets belangrijks heb gedelete? Maar ik heb in de recycle bin, alleen wat office bestandjes staan, dus dat lijkt me het probleem niet.

Wij hebben hier geen ict'ers oid, dus ik moet het zelf oplossen... Wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist van een vriend de tip gekregen om via System Recovery de bestanden te herstellen en dat is gelukt! (pfieuw..)

Dan toch nog even de vraag over het opnieuw opstarten van mijn pc. Soms krijg ik ineens een blauw scherm met heel veel tekst, ik kan het niet lezen want het staat er 1 sec, dan start de computer opnieuw op. Daarna krijg ik als alles weer opgestart is deze melding:

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Locale ID: 1033

Additional information about the problem:

BCCode: 1a

BCP1: 00041790

BCP2: C08020A4

BCP3: 0000FFFF

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

Files that help describe the problem:

C:\Windows\Minidump\Mini062211-01.dmp

C:\Users\user\AppData\Local\Temp\WER-43586-0.sysdata.xml

C:\Users\user\AppData\Local\Temp\WER6B5F.tmp.version.txt

Read our privacy statement:

Microsoft Online Crash Analysis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer even onderstaande uit en meld het gevraagde dan van de laatste 5 BSOD's.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh, daar waag ik me niet aan hoor! Ik denk dat ik nog net die computer opengeschroefd krijg, maar ik heb echt totaal geen verstand van wat er dan tevoorschijn komt... Ik zal eens zien of ik hier iemand kan vinden is die geheugen latjes kan versteken. En die me dan meteen even kan laten zien waar die uberhaupt zitten :-)

Als ik er niets aan doe, kan dat kwaad? Behalve dat het dan soms irritant is als de computer ineens opnieuw opstart. Zo veel last heb ik daar niet van, dus als het verder geen kwaad kan, dan laat ik het wel zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja kwaad kan het niet echt hoor maar het is inderdaad irritant dat het om de haverklap gebeurd.;-)

Als je niet durft dan is het zeker beter dat je het door iemand laat doen die er bedreven in is.:top:

Ik zal nog wat verder zoeken of het misschien toch niet ergens aan een bepaald stukje software ligt.

Na overleg met een collega zijn we tot nog een paar mogelijkheden gekomen.

Start pc op en tokkel op de F8 toets vanaf het moment dat je de Power knop indrukt tot je een opstart menu te zien krijgt.

In dat menu kies je dan voor Laatst gekende werkende configuratie.

Dan zal het weer even afwachten worden om te kijken of dit het probleem heeft opgelost of niet.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Start pc op en tokkel op de F8 toets vanaf het moment dat je de Power knop indrukt tot je een opstart menu te zien krijgt.

In dat menu kies je dan voor Laatst gekende werkende configuratie.

Dan zal het weer even afwachten worden om te kijken of dit het probleem heeft opgelost of niet.

Hou ons op de hoogte of bovenstaande tip het probleem heeft opgelost als je wil.

Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt op je werk, als je dat kan (eventueel na de dagtaak ?...) is het ook zinvol om een geheugentest (klik er op) uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.