Ga naar inhoud

Vernieuwen

U21

Aanbevolen berichten

Ik heb een eenvoudige website in HTML gemaakt en geupload via CoffeeCup FTP naar een domein bij One. Als ik een van die pagina's bewerk of aanvul en deze dan terug via CoffeeCup upload en ik surf naar de website krijg ik deze aanvulling of bewerking niet te zien. Ik moet dan eerst op vernieuwen klikken. Voor mij is dit geen probleem, maar minder ervaren lezers van mijn website hebben dit ook, en deze mensen telkens op vernieuwen laten klikken is geen optie. Ik heb dit probleem trouwens ook als ik de website upload naar een telenet domein. Bij een andere website heb ik dit probleem niet, als ik hier aanpassingen doen zien ze die wel direct. Weet iemand hoe dit komt, en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien als je echt zeker weet dat het alleen HTML is dan komt het omdat de bezoeker nog de oude cache gebruikt. Wanneer ze op een linkje klikken zou er een nieuwe cache ingeladen moeten worden en wordt de aangepaste inhoud ingeladen.

Op een linkje klikken is hetzelfde als vernieuwen.

Een andere reden wat kan zijn is omdat je AJAX gebruikt met lokale cache, maar ik denk niet dat het zo'n geavanceerde website is?

Dan is het namelijk wel van toepassing dat wanneer nieuwe inhoud ingeladen wordt de pagina hard ververst moet worden. Dat is met Ctrl+F5. Maar dat is in jouw geval helemaal niet ter sprake.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien als je echt zeker weet dat het alleen HTML is dan komt het omdat de bezoeker nog de oude cache gebruikt. Wanneer ze op een linkje klikken zou er een nieuwe cache ingeladen moeten worden en wordt de aangepaste inhoud ingeladen.

Op een linkje klikken is hetzelfde als vernieuwen.

Een andere reden wat kan zijn is omdat je AJAX gebruikt met lokale cache, maar ik denk niet dat het zo'n geavanceerde website is?

Dan is het namelijk wel van toepassing dat wanneer nieuwe inhoud ingeladen wordt de pagina hard ververst moet worden. Dat is met Ctrl+F5. Maar dat is in jouw geval helemaal niet ter sprake.

Groeten,

Leroy

Bedankt voor je reactie! Dat op een linkje klikken werkte vroeger, maar nu dus niet meer. Het enige dat ik nog kan bedenken is, dat er een tijdje geleden iemand mijn domein gebruikt heeft om iets te testen (met mijn toestemming weliswaar). Hij heeft denk ik geprobeerd een website met scripts te uploaden en uiteindelijk is er 1 mapje blijven staan dat ik niet kan verwijderen. Ik heb dit dan maar gewoon "DELETE" genoemd en laten staan. Het stoorde mij niet, want lezers zien dit toch niet, maar misschien heeft dit er dan iets mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Nee dat zou er niets mee te maken moeten hebben.

Het enige wat ik kan bedenken is wat ik eerder aangaf dat het te maken heeft met de cache. De browsers van tegenwoordig gebruiken voor bepaalde dingen nog cache, en misschien dat speciaal voor jouw wijziging die cache gebruikt werd.

Ik zou trouwens ook een andere FTP client gebruiken. Geen CoffeeCup meer gebruiken maar FileZilla bijvoorbeeld. Dit werkt een stuk makkelijker en is ook een stuk vertrouwder.

Wat betreft die map die je niet kunt verwijderen. Dat komt waarschijnlijk omdat er een .htaccess bestandje in staat. Deze bestanden zijn niet zichtbaar. Maar als je FileZilla gebruikt en je stelt in de opties in dat je verborgen bestanden wilt weergeven dan is dit bestandje wel zichtbaar. Verwijder dit bestandje en probeer de map nog een keer te verwijderen. Dan zou het wel moeten lukken

Dit heeft namelijk te maken dat de website waarschijnlijk op een Unix server draait, en bestanden die beginnen met een punt (.) zijn dan verborgen. In windows is dit niet het geval.

Groeten,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Nee dat zou er niets mee te maken moeten hebben.

Het enige wat ik kan bedenken is wat ik eerder aangaf dat het te maken heeft met de cache. De browsers van tegenwoordig gebruiken voor bepaalde dingen nog cache, en misschien dat speciaal voor jouw wijziging die cache gebruikt werd.

Ik zou trouwens ook een andere FTP client gebruiken. Geen CoffeeCup meer gebruiken maar FileZilla bijvoorbeeld. Dit werkt een stuk makkelijker en is ook een stuk vertrouwder.

Wat betreft die map die je niet kunt verwijderen. Dat komt waarschijnlijk omdat er een .htaccess bestandje in staat. Deze bestanden zijn niet zichtbaar. Maar als je FileZilla gebruikt en je stelt in de opties in dat je verborgen bestanden wilt weergeven dan is dit bestandje wel zichtbaar. Verwijder dit bestandje en probeer de map nog een keer te verwijderen. Dan zou het wel moeten lukken

Dit heeft namelijk te maken dat de website waarschijnlijk op een Unix server draait, en bestanden die beginnen met een punt (.) zijn dan verborgen. In windows is dit niet het geval.

Groeten,

leroy

Ik gebruik nu FileZilla i.p.v. CoffeeCup. Het probleem met de map die ik niet kon verwijderen is nu opgelost. Het probleem met het vernieuwen niet.

Voorbeeldje: ik surf in IE naar mijn website. Ik pas de website lokaal op mijn computer aan, en upload met FileZilla. Ik switch van pagina, mijn aanpassingen zijn niet zichtbaar. Zelfs na op vernieuwen te klikken wil ie soms niet en moet ik mijn browser sluiten en terug openen.

Als dit zoals jij aanhaalde te maken heeft me de cache, wat kan ik hier dan nog aan doen, of wat doe ik verkeerd? En hoe weet ik zeker dat mijn bezoekers de recentste versies te zien krijgen, want dat is mijn grootste zorg.

De website is trouwens gewoon geschreven in kladblok/html zonder andere hulpprogrammaatjes.

Bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.