Ga naar inhoud

DVD RW drive leest plots geen DVD's meer.

bierbak

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn DVD RW drive wil geen DVD's meer afspelen of ook nog maar herkennen. Hij zoekt even maar er komt niks, en als je dan kijkt via verkennen ofzo is het alsof er niet eens een schijf inzit! Belangrijke noot: het gaat om geïmporteerde DVD's (maar ook nochtans regio 2 of 0), de DVD's die hier gekocht zijn herkent hij nog. Niettegenstaande ben ik zeker dat hij dat normaal moet kunnen want het zijn dezelfde DVD's die ik vroeger al eens heb ingestoken zonder problemen. PC is wel een paar weken terug helemaal hersteld geweest.

Mijn systeem: ADM Atholon 64 x2 Dual core processor 5600+, er zit een grafische kaart in van Nvidia (Geforce GTS 250) en het draait op windows XP.

De betreffende drive: Optiarc DVD RW AD-7371A

Hopelijk kan iemand me helpen? Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het zou te maken hebben met Upper en Lower filters.

Voer onderstaande eens uit en kijk dan eens of het probleem is opgelost.

1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.

2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.

3. Klik op de volgende registersubsleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}

4. Open het menu Bestand en klik op Exporteren.

5. Typ opgeslagensleutel in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.

6. Klik op Upperfilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.

7. Klik op LowerFilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.

8. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee VLC helpt blijkbaar ook niet. Ik weet dat VLC een programma is dat veel videobestanden kan afspelen maar daar ligt het probleem niet. U moet weten dat de drive echt helemaal niks weergeeft wanneer ik zo'n DVD insteek. Hij lijkt een paar seconden te zoeken maar er gebeurt uiteindelijk niks.

En als ik dan dubbelklik op dvd ram station (d:) zie ik alleen maar een leegte (terwijl er op zijn minst DVD bestanden zouden moeten staan, *VOB en dat soort dingen..).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.