Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

U kan proberen om de regio instellingen te wijzigen (OPGELET: dit kan maximaal slechts 5 keer, weet dus wat je doet!)

- ga naar het startmenu en typ apparaatbeheer en druk op enter

- daarna dubbelklikt u op Dvd-/cd-rom-stations

- daarna dubbelklikt u op de naam van uw dvd

- ga naar het tabje DVD-regio

- onderaan zie je nu je huidige regio. Je kan nu een ander land selecteren, en dan veranderd je regio.

- dit is dus je eerste aanpassing, als je later terug wilt naar de huidige regio heb je al 2 aanpassingen gedaan, hou daar rekening mee. (max 5 aanpassingen!)

PS: u hebt toch Windows XP SP3 geïnstalleerd?

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

misschien ligt het bij de driver van een cd/rom, dvd/rom speler

ga naar start en voer een zoekopdracht uit: apparaatbeheer.

u kunt ook via het configuratiescherm apparaatbeheer aanklikken.

daarna zoekt u naar ''DVD-/cd-rom-stations''.

staat er een uitroeptekentje voor of achter???

u kunt ook kijken of er bij andere 'apparaten' in het apparaatbeheer een uitroeptekentje staat.:top:

post-26864-1417704457,2944_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

"Oude servicepack installeren is geen goed idee.

Ga naar apparatenbeheer en klik op de dvdrom en dan met de rechtermuisknop op installeren ongedaan maken.

Herstart de computer. "

----> Die heb ik al geprobeerd :). Helpt niet.

De 2 bovenstaande ga ik eens proberen.

aangepast door bierbak
Geplaatst:
Belangrijke noot: het gaat om geïmporteerde DVD's (maar ook nochtans regio 2 of 0), de DVD's die hier gekocht zijn herkent hij nog.

Er zal eerst meer duidelijkheid moeten komen welke DVD's wel en welke niet afspeelbaar zijn.

Voor zover ik kan volgen gaat het om DVD- films die niet afspeelbaar zijn en meer bepaald om geïmporteerde DVD's.

Want DVD's die hier gekocht zijn spelen wel af.

Heb of had je soms software om andere regiocode's ook afgespeeld te krijgen?

In bericht 1 geef je aan dat de pc recent werd hersteld.

Kun je die herstellingen eens wat toelichten?...wat was het probleem met de pc waar voor ie werd hersteld en welke onderdelen en/ of software werden (eventueel) vervangen / ge(her)installeerd?...

En, is je huidige probleem pas opgetreden na de herstelling of was het er voordien ook al?...

aangepast door Asus
aanvullingen
Geplaatst:

@Clarckie: Het gaat inderdaad over DVD-films (legale), en dan welbepaald geïmporteerde DVDfilms. Al de rest werkt: muziekCD's, DVD, DVD-RW, hier gekochte films you name it.

En nogmaals voor de duidelijkheid het is niet dat ik niet zeker weet of dat lukt, want precies dezelfde films die ik nu probeer gingen vroeger wel zonder problemen.

@Asus: Het probleem is inderdaad na de herstelling ontstaan. De PC is bij de herstelling volledig geformatteerd geweest en opnieuw installed klaar voor gebruik met de nieuwste updates en alles (werd me gezegd). Het ding wou niet volledig meer opstarten, vermoedelijk omwille van een virus.

Inmiddels heb ik ook al de laatste suggesties van hier geprobeerd zonder resultaat. Behalve die regiowijziging, omdat ik dan niet zeker weet welke regio ik wel zou moeten nemen. De imported zijn r2 of 0 net als bij ons (ik let daar speciaal op) dus wijziging lijkt me vrij nutteloos.

Stom is dat ik eigenlijk nog een andere DVD drive heb die al lang voor die herstelling ook niet meer werkt (had het moeten vragen), maar dat is puur aan de drive ben ik quasi zeker. Daar is het probleem dat je het niet meer kan openen (je hoort dat ie wel wil maar ergens blokkeert, radartje ofzo denk ik).

Het is echt een zeer bizar probleem. Kan ik misschien iets in de BIOS/setup bij opstarten wijzigen aan CD-rom?

Ik begin stilaan te vrezen dat ik gewoon een nieuwe zal moeten kopen... Niet dat dat tegenwoordig zoveel kost maar toch vind ik het ergens wat zonde gezien het voor de rest nog prima werkt.

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik die regio instelling toch eens proberen hoor.

Baat het niet schaad het niet.

Zet hem gewoon op je eigen regio en bevestig en wie weet leest hij dan wel de bewuste dvd's.;-)

@Clarckie: Het gaat inderdaad over DVD-films (legale), en dan welbepaald geïmporteerde DVDfilms. Al de rest werkt: muziekCD's, DVD, DVD-RW, hier gekochte films you name it.

Dan ga je het toch moeten zoeken in de richting regio code.

Je PC is volledig geformatteerd en daardoor zijn ook alle programma's verwijderd.

Mijn vermoeden is dat je voorheen software op je PC had die de regiocode en beveiliging zelf aanpast.

Zo'n programma als anyDVD (klik erop) bijvoorbeeld.

Dan kan het perfect dat je vroeger die films ondanks andere regiocode perfect kon afspelen en nu niet meer.

Zie dus ook het bericht van Jean-Pierre

aangepast door clarkie
bericht Jean-Pierre
Geplaatst:

Het zou inderdaad wel logisch zijn mocht het daarmee te maken hebben alleen... De geimporteerde films hebben ook regio 2 (of zijn regiovrij). Of zou er misschien nog iets anders kunnen zijn buiten de regiocode die ervoor zorgt dat films uit Engeland anders gelezen worden?

Ik heb dan toch eens de regiocode proberen veranderen zoals Jean pierre zegt maar hij laat het niet eens toe :-). Hij zegt dat ik eens moet controleren of er wel een medium van die regio inzit en of ik wel de administratiebevoegdheden heb (ja dat heb ik).

Verder zou het best kunnen dat er 1 of ander programma of softwaredetail anders was voor de formatatie en dat het daaraan ligt, maar dat kan natuurlijk vanalles zijn... Anydvd helpt in elk geval niet, hij zegt zelfs dat er geen schijf aangetroffen is in station D. Was wel te verwachten, als mijn computer al niet eens doorheeft dat er een DVD in zijn drive zit zal een programma dat nog minder kunnen denk ik.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.