Ga naar inhoud

Beeld laptop valt weg

tet

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb de laatste week problemen met het beeld van mijn laptop. Af en toe vervagen de letters, kleurt rose/paars, beeld begint dan te knipperen. Het beeld wordt dan een paar seconden zwart, daarna komt het gewone beeld weer even terug. Soms gebeurt dit achter elkaar en valt het beeld tenslotte helemaal weg (zwart). Als het beeld rose/paars kleurt, reageert de computer niet op de muisklik. Mijn laptop is een HP Pavilion. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi tet,

welkom op PCH... ;-)

Kan je van je HP ook de volledige type-aanduiding opgeven ?...

Download en installeer Speccy.(klik er op)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (klik er op) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Probeer van iemand ook een extern scherm/monitor te lenen of ga even met je laptop tot bij iemand die een desktop heeft.

Sluit het scherm op je laptop aan en laat weten wat het resultaat van deze proef was.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima !

Kan je van je HP ook de volledige type-aanduiding opgeven ?...

Deze vind je terug op de onderkant van je laptop.

Probeer van iemand ook een extern scherm/monitor te lenen of ga even met je laptop tot bij iemand die een desktop heeft.

Sluit het scherm op je laptop aan en laat weten wat het resultaat van deze proef was.

Wat was het resultaat van deze test ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een HP Pavilion dv9085ea. Ik heb hem nu aangesloten aan een externe monitor. Op mijn laptop is het beeld nu goed, maar ik weet niet hoe lang dat gaat duren. Als ik de laptop net heb opgestart duurt het steeds een tijdje eer het raar gaat doen. Wat betreft de externe monitor: hij gaat schakelt steeds na een paar seconden over op de stroomspaarstand. Ik weet niet of dat hiermee te maken heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn laptop een paar dagen niet gebruikt. Nadat ik er vandaag weer achterzit blijkt de laptop het wonderlijk genoeg de hele dag al goed te doen. Ook op de externe monitor was en bleef het beeld goed. Ik vraag me wel af wat het probleem dan geweest is, maar goed... Ik ga nu drie weken op vakantie (zonder laptop). Mocht het probleem weer terugkomen, dan laat ik dat hier weten. In ieder geval heel erg bedankt voor de (vlotte) hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te horen is de verbinding tussen het scherm en de rest van de laptop niet helemaal goed is. Door één van de scharnieren van de klep (met de monitor) loopt dit kabeltje. Het kan zijn dat deze beknelt is geweest, waardoor hij of iets beschadigd is, of de connector aan een van beide zijden iets los is gekomen. Om dit te herstellen, moet de gehele laptop geopend worden, wat je beter door de leverancier kunt laten doen. Als je toch nog garantie hebt, zou ik hem voor de zekerheid even naar de winkel brengen om dat te laten controleren. Als dit zich weer voordoet buiten de garantie, kan de reparatie best wel eens duurder worden dan de nieuwwaarde van een vervangende laptop.

Tip uit eigen ervaring: Stel eerst de gegevens van de harde schijf veilig voordat je de laptopt wegbrengt. Een van de eerste (en mijns inziens domste) dingen die zo'n helpdesk vaak doet, is een nieuwe installatie op de harde schijf zetten. Pas daarna gaan ze naar de hardware (en dus het eigenlijke probleem) kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 weken later...

Daar ben ik (jammer genoeg) weer. Laptop leek het goed te doen, soms weer groen/paarse strepen. Eergisteren startte ik de laptop op, maar helaas compleet zwart beeld. Bij het opstarten geeft het grijs beeld, na een paar seconden zwart. Als ik het aansluit op de externe monitor gaat de monitor op de stroomspaarstand. Omdat ik helemaal geen beeld meer heb, kan ik de instellingen niet veranderen. Ik heb nog geprobeerd met fn-f4, maar helaas.... Daarnet kreeg ik heel even beeld op de laptop en toen zag ik dat die groen/paarse strepen ook op de externe monitor te zien waren. Nu zijn het grijze verticale strepen. De laptop start even op en valt dan weer weg. Iemand enig idee?

aangepast door tet
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.