Ga naar inhoud

toner HP Color laserjet 2840


Katje77

Aanbevolen berichten

Beste,

Wij beschikken over een HP Color laserjet 2840 all in one.

Op de cartridges zitten chips die het aantal afgedrukte pagina's bijhouden.

Na X aantal afgedrukte pgina's verplicht de printer me echter de cartridge te vervangen

bij afdruk in kleur drukt hij enkel nog zwart wit af.

Na onderzoek blijkt de cartridge echter nog voor bijna de helft gevuld te zijn met toner!!!

Dit is echt verspilling van dure toners (+300 EUR voor de 3 kleuren die dan voor de helft of 3/4 maar kunnen opgebruikt worden)

is er geen manier om de printer of die chips wijs te maken dat de toner niet op is en hij gewoon verder afdrukt tot de toner echt op (= cartridge leeg en printkwaliteit verslecht) is?

een oplossing zou zowel mijn budget als het milieu ten goede komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder de cartridge uit de printer en schud dan voorzichtig met de cartridge heen en weer...het is mogelijk dat door het schudden de laatste resten aanwezige toner loskomen en je opnieuw kan printen...

Let wel op dat je voorzichtig en niet te snel schudt, dit zou tot gevolg hebben dat er toner gaat lekken uit de behuizing en die wil je gegarandeerd niet op je kleding... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een enorme verspilling.

Ik weet niet hoe het bij u printer is maar normaal gezien kan je ergens in de handleiding of rechtstreeks op de printer zelf instellen dat de printer geen melding maakt als het leeg is maar volledig leeg moet printen.

Dan kan je nog een paar honderd bladzijde afdrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U begrijpt het probleem niet:  Dit zijn cartridges met chips.  Deze chips zijn ingesteld dat ze vb 3.000 pagina's kunnen afdrukken. Telkens u afdruk tellen ze af.  éénmaal ze op 0 staan verplichten ze u de cartridge te vervangen, ongeacht de werkelijke toestand van het tonerniveau.<br>de toner is in werkelijkheid niet op maar die chips zeggen er zijn x afdrukken gemaakt dus de toner MOET vervangen worden<br>dus ik zoek een manier om dit te omzeilen en toch verder te kunnen afdrukken tot de toner effectief leeg is.

---------- Post toegevoegd om 16:13 ---------- Vorige post was om 16:09 ----------

Dat is inderdaad een enorme verspilling.

Ik weet niet hoe het bij u printer is maar normaal gezien kan je ergens in de handleiding of rechtstreeks op de printer zelf instellen dat de printer geen melding maakt als het leeg is maar volledig leeg moet printen.

Dan kan je nog een paar honderd bladzijde afdrukken.

't is juist dit dat niet in mijn handleiding staat en ik nergens terugvind, dus hiervoor roep ik jullie hulp in

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.