Ga naar inhoud

Freecom Mediaplayer Format


Gast

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

ik zit met een probleempje.

Ik heb een freecom mediaplayer II.

Die had wat problemen, dus heb ik hem leeg gemaakt.

Formateren via de software die erop staat, ging niet.

Dus ik heb hem geformateerd via de pc.

Eerst vond het systeem de harde schijf niet meer. Dan heb ik ergens gelezen dat het een cluster grootte van 32Kb moest zijn.

Dat heb ik dan gedaan, en nu blijft hij hangen bij het start scherm. (zwart scherm met 'freecom' op, net voor het menu).

De schijf is NTFS geformateerd.

Voordien stonden er ook bestanden op van meer dan 4gb, dus dan moet dat toch.

Maar hij doet niets, blijft op dat scherm staan.

Iemand suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik niet.

Ik heb hem eerst gewoon geformateerd.

Dan start hij wel gewoon op (dus met de software) maar hij liet geen harde schijf zien.

Als ik hem dan terug geformateerd heb (met die cluster grootte), blijft hij op het opstartscherm hangen.

Maar ik heb dat daarstraks al wel geprobeerd. Maar dat doet die niet. Ik kan niet aan men usb stick.

Hij blijft op dat opstartscherm staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

niet erg, heb ondertussen al reactie gehad van freecom, maar dat heeft niet geholpen.

Heb een nieuwe besteld. (geen freecom deze keer).

Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn dat ik die freecom terug aan de praat krijg. Voor ergens anders dan.

Hij blijft hangen op het opstartscherm, dus ik graak niet in het menu.

En je moet in het menu graken om de schijf te formateren zodat hij die herkent, denk ik.

Software update/install gaat niet, want daar moet je ook voor in het menu zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerst op het freecom support forum geplaats. Maar dat forum geeft meestal niet veel reactie.

Dus heb nadien ook een mail gestuurd.

Uiteindelijk hebben ze geantwoord op mijn mail.

Daar stond in dat ik op de “TV SYSTEM” knop moest drukken. Ik ken die knop, ik weet wat die doet.

Maar dat heeft geen effect op mijn probleem.

Ze zeiden ook dat ik eens moest kijken of de kabels nog goed vast zitten van de hardeschijf. Dat heb ik gedaan.

En:

[...]Een nieuw ingebouwde (leege) harde schijf moet in ieder geval vanuit de player menu geformateerd worden.

Daarna worden de nodige diensten normaliter automatisch geinstalleerd.[...]

[...]Vanauit het menu heeft men ook de mogelijkheid de harde schijf opnieuw te formateren waarna de player automatisch ook weer

zijn diensten (zoals BT bijv.) opnieuw installeert.[...]

Maar zoals ik al zei: ik graak niet in het menu.

En bij de mail hebben ze ook de nieuwste firmware versie toegevoegd

[...]Deze kan via de functie via het menu van de Mediaplayer (config->systeem->systeem bijwerken) ingespeeld worden.[...]

...inderdaad, het menu ja.

Nadien heeft men een gelijkaardige reactie geplaatst in mijn topic op hun forum.

Freecom support forum topic: Freecom Supportforum • View topic - HD wordt niet meer gevonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik.

Ik sta open voor ideeën :D

De eerste keer kon ik wel in het menu.

Maar dan vond hij mijn harde schijf niet. (en dan had ik hem mss moeten formateren via het menu)

Maar ik heb hem dan nogmaals geformateerd via de pc, en sinds dan kon in niet meer in het menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.