Ga naar inhoud

dubbel e-mailprogramma's geinstalleerd!

agie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik bemerk dat ik op mijn pc hetzelfde e-mail programma dubbel heb geinstalleerd .

Ik wil nu het programma wat verouderd is of onnodig plaats inneemt verwijderen.

Maar... ik weet niet goed ,welke ik moet verwijderen en, of het wel kan zonder dat mijn huidige e-mailadres [windows live] wordt verwijdert of zodanig beschadig dat ik al mijn berichten enz. kwijt ben.

De programma's zijn zowel in een map en op HP C: geinstalleerd.

Alvast bedankt !!![ATTACH=CONFIG]11667[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11668[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11669[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11670[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11671[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk e-mailprogramma gebruik je?

Als je windows live mail en windows mail zou hebben moet je toch duidelijk kunnen zien welke versie je gebruikt.

Als er meerdere e-mailprogramma's op je PC zouden staan, kan je dat zien in je lijst alle programma's via de startknop.

Staat daar ergens windows live mail?

Ook via Start dan programma's en onderdelen kan je kijken wat je geïnstalleerd hebt.

Klik daar op windows live essentiëls, kies wijzigen, daar kan je windows live mail verwijderen indien nodig.

Maar zoals reeds vermeld controleer eerst met welke versie je momenteel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft heeft de benamingen verwarrend gekozen.

Windows Mail is inderdaad het standaard e-mailprogramma voor Windows Vista.

Windows Live zijn de toepassingen uit het Live pakket waaronder Windows Live Messenger (MSN) en Windows Live Settings.

Geen van beiden mogen verwijderd worden, de aanwezigheid er van is volkomen normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad zeer verwarrend en zeker voor een leek die het allemaal probeert te begrijpen!

Ik zie,[ ik weet niet of ik deze vraag als nieuwe discussie moet posten maar dan hoor ik het wel van jullie],

b.v het volgende:

Ik heb een canonprinter geinstalleerd maar ik zie in de map waar de programma's opgeslagen zijn , de ene als "losse onderdelen'en de ander netjes in een map ????

Hoort dit zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is er iets mis gelopen bij installeren.

Mogelijk hebt je 2 keer geinstalleerd.

De ene keer was dat c:\programma files\canon

Bij de tweede keer mogelijk c:\programma files\

Ik zou het laten staan want als uw printer goed werkt.

Wat ik in u plaats zou doen is niet teveel zoeken in de mappen want als je iets verkeerd verwijdert dan is er een probleem.

Windows Vista is nogal ingewikkeld wat mappen betreft alsmede windows 7 doch in minder mate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals stegisoft al door gaf het best gewoon staan laten, niks veranderen als je niet weet hoe en wat je mag verwijderen.

Je kan heel je systeem onstabiel maken door van alles in je verkenner te gaan verwijderen.

Software verwijderen doe je in eerste plaats via start dan programma's en onderdelen.

Het enige wat wel kan als je na installatie van ....... er achter komt dat je iets fout gedaan hebt, je PC terug zetten naar de toestand van voor het probleem door een herstelpunt terug te plaatsen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.