Ga naar inhoud

problemen met internet net als stephan4

Aanbevolen berichten

Volgens de afbeelding zijn de logjes OK maar aangezien je nog steeds problemen hebt, gaan we nog iets dieper graven naar malware.

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

• Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:
    Klik hier
    Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.
  • Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.
  • ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd.
    **Let op: Als de Microsoft Windows Recovery Console al is geïnstalleerd, dan krijg je de volgende schermen niet te zien en zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware.
  • Volg de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren.

cf-rc-auto.jpg

Je krijgt de volgende melding te zien wanneer ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console succesvol heeft geïnstalleerd:

rc-auto-done.jpg

Klik op Ja om verder te gaan met het scannen naar malware.

Noot !!! Als er een error wordt getoond met de melding "Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion", herstart dan de computer.

Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Indien je problemen hebt bij het uitvoeren van ComboFix, gelieve dit te melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nadat ik gedownload had, installeerde het programma zelf. Dit heb ik onderbroken. Ik heb toen de download file op het bureaublad gezet en geopend.

Nadat het programma klaar was en ik verkenner wilde open ging dat niet. ook Chroom kon niet geopend worden. Bij een heropstart was dat weer in orde

ComboFix.txt

aangepast door weeternietzoveelvan
aanvullende info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Malware kunnen we nu wel uitsluiten als oorzaak van je probleem.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall (met spatie voor de /)

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels het programma verwijderd via de aangegeven weg. Toch stond er nog een map Combofix. Handmatig verwijderd. Vermoedelijk doordat de installatie van het programma in eerste instantie niet zo goed ging. Ook de log file is verwijderd. Wacht op volgende instructie, wil graag ook met de rechter muisknop kunnen installeren/verwijderen als administrator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om wat voor pc gaat het hier?

Laptop of desktop?

Wireless raak je dus soms niet op internet.

Lukt het met een bekabelde verbinding wel?

Geef de opbouw van je netwerk; te beginnen op het punt waar de verbinding je woning binnenkomt.

Modem, router (of combi modem/router), eventueel switch of draadloos toegangspunt.

Geef van elk van deze toestellen het merk, model en modelnummer. Deze vind je normaal terug op een sticker op het toestel.

Geef ook aan hoe deze toestellen onderling verbonden zijn (met of zonder draad).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie,

Daar vraag je nou nog al wat, je weet toch mij nickname.

Vraag 1 kan ik beantwoorden met Asus laptop K52F

vraag 2 of ik soms niet op het internet kom, terwijl alles het doet, is ja. vaak moet ik dan nogmaals of enkele malen herhalen.

Andere laptops en mijn mobiel doen het wel.

Nu kom ik bij een punt.

Vroeger hadden wij eerst verbinding via de kabel met het contact punt in de kamer. Wij hebben toen voor boven een hub gekocht; een Sitecom LN 107 5 poorten.

Dit was nodig omdat de kinderen boven dan ook konden internetten.

De hub is nog steeds aanwezig, omdat mijn dochter hem nog af en toe gebruikt als zij bij ons thuis komt. Ik weet niet of zij dat ding nog vaak gebruikt, of dat het misschien beter is om deze te ontkoppelen.

Nu hebben we Telfort met een vaste lijn. Die lijn komt ook binnen in de kamer, en gaat een tussen stukje met een kabel (anders te kort) naar een modem /router, Zyxel P-2812 HNU-F1. Daar gaat dan nog die verbinding van de hub ook in.

Deze is een wat betere beveiligde modem.

Ik zag een mac nr een SSID nr en een WPA2 nr.

Dit modem hebben wij sinds enkele maanden. Heeft mij zoon om laten ruilen.

Dus wij gebruiken hoofdzakelijk laptops. Als mijn zoon soms een weekend hier is, gebruikt hij zijn eigen laptop, of gebruikt die van mijn vrouw. Mijn dochter maakt soms ook gebruikt van de laptop van mijn vrouw, als ze langs komt van school, en nog even met haar moeder wil kletsen, voordat zij naar huis haar man gaat.

aangepast door weeternietzoveelvan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer draadloos online te gaan de doe dan het volgende.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar deze pagina, ga dan even naar onder tot het eerste groene balkje met Click for download en klik op het balkje.

Even wachten en de download start vanzelf .

Sla het bestand win7-9.2.0.113-whql.zip ergens op waar je het makkelijk terug kan vinden.

Ga naar het opgeslagen bestand en pak het uit.

Als doel voor het uitpakken ga je naar de C schijf, klik dan op nieuwe map en noem de nieuwe map Atheros.

Ga dan naar het apparaatbeheer en klap de netwerkadapters uit.

Klik met rechts op de Atheros AR9285 Wireless Network Adapter en kies voor installatie ongedaan maken.

Sluit alle vensters en herstart de pc.

Normaal krijg je bij het herstarten een boodschap dat er nieuw hardware gevonden is.

Ofwel gaat Windows onmiddellijk op zoek op je harde schijf naar geschikte drivers en zal deze installeren.

Ofwel vraagt Windows waar de nieuwe drivers staan en blader je naar de map c:\Atheros.

Na de installatie van de drivers moet je de procedure voor het opzetten van een draadloos netwerk uitvoeren.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.