Ga naar inhoud

Cpu is wel heel warm.


0ldskool

Aanbevolen berichten

Beste mensen van het PCH,

Ik heb zon gevoel dat mijn cpu (processor) veel te warm wordt/is.

als ik mijn pc opstart is het nog en koude lucht, maar na een half uurtje als ik dan aan de kast voel waar de cpu fan zit (volgens mij is het de cpu fan) dan voelt de kast echt heel erg heet en als ik dan iets naar boven voel dan is het niet zo heet.

Nou is mijn vraag:

Waar kan ik de warmte meten van mijn cpu of misschien is het wel iets anders dat te heet wordt.

en dit klinkt misschien stom maar kan het ook aan het weer liggen want het is nu heel heet in mijn kamer (woon op zolder) en er zit ook veel stof rond mijn fan van de cpu, maar ik wou eerst wel weten of de temperatuur goed is, voordat ik de kast ga openen.

Het maakt niet uit of ik intensief gebruik maak van de pc hij wordt gewoon heel heet altijd.

ik heb nog geen bluescreen gekregen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

B.V.D

0ldskool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CPU's hebben nogal de neiging om warm te worden. ;-)

Het stof verwijderen in je behuizing en rond de CPU koeler zal zeker een pak graden schelen. Verder is 50° idle nu niet extreem hoog, maar het kan zeker lager. Een betere koeler installeren is ook een optie. Welke PC + type heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst ontstof de PC van binnen want de temperaturen liggen vrij hoog.

Ook de HDD loopt TE WARM dus kijk zeker ook daar eens naar of daar niet teveel stof op en rond zit.

De hedendaagse temperaturen zijn inderdaad HOOG en dat zal een PC ook wel ondervinden helaas dus vandaar dat ik erop druk dat je de PC ontstoft en eventueel een betere koeling voorziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.