Ga naar inhoud

sloom op accustroom

Aanbevolen berichten

hallo allemaal ik heb een probleem als ik mijn laptop (pavilion dv7 4180sd) op accustroom laat werken gaat ie heel erg sloom. geen iedee hoe het komt ik heb al eens gekeken bij mijn taakbeheer, maar daar is niks echt in een hoog processor gebruik, toch slingert mijn processor (intel core I5 460m) rond de 40t/m100%. bij hulp alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk heeft dit te maken met het ingestelde energieschema.

Klik op start (Windowsknop links onderaan) --> configuratiescherm --> hardware en geluiden --> energiebeheer.

Kies een ander energieschema (bijvoorbeeld hoge prestaties) en kijk of dit enige verandering geeft in de problematiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's snel geprobeerd... ;-)

Hoe is het met de temperaturen van de laptop gesteld ?...

Download en installeerSpeccy ( klik er op ).

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit ( klik er op ) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's meteen al een daling, check dat binnen een klein half uurtje nog eens.

Naar alle waarschijnlijkheid is je laptop toe aan ontstofbeurt...als ie nog in garantie is of als je daar zelf geen ervaring mee hebt laat je dat beter uitvoeren...valt ie buiten garantie en wil je dat zelf doen, dan vind je hier een reeks nuttige tips...hier info van HP zelf.

Als je het echt grondig wil (laten) uitvoeren is demontage een noodzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.