Ga naar inhoud

Afsluiten Duurt Te Lang

Gast SWAT4

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met het afsluiten van mijn computer, het duurt namelijk veel te lang.

Normaal duurt het afsluiten van de computer maar een kwartiertje tot maximaal 25 minuten ( meestal ergens er tussen in ),

maar de laatste tijd lijkt er geen eind aan te komen en moet ik de computer steeds uit zetten met de Aan/Uit knop.

Gisteren bijvoorbeeld was ik de computer aan het afsluiten om 04:53 uur. Daarna was ik in slaap gevallen en toen ik

wakker werd ( ongeveer 12:10 uur ) zag ik nog steeds het blauwe scherm met "Afsluiten" erop. En zo gaat het dus de

laatste paar dagen er aan toe.

Ik had ook ergens gelezen dat als je steeds via de Aan/uit knop de computer afsluit dat het niet goed voor de harde schijf

is, maar ik heb dus geen andere keus omdat ik niks aan het afsluitscherm kan doen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om dit op te lossen, aangezien ik de computer blijkbaar niet meer kan

afsluiten en de hele tijd aan moet houden om schade te voorkomen.

Alvast bedankt

aangepast door SWAT4
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geef eerst zeker een antwoord op de vraag van Asus in bericht 2.

Dat je PC maar een kwartiertje nodig heeft om af te sluiten, dat is al veel te lang.

Hoe oud is die PC?

Voer ook onderstaande eens uit:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag in post 2 heb ik gesteld omdat ik in een ander topic van SWAT4 een HJT-logje tegen kwam van 15/06, kleine 2 weken geleden dus...

Als we een Speccy logje hebben en wat inzicht krijgen het gebruik van de pc gedurende de voorbije 2 weken (downloads, software- en hardwarewijzigingen) staan we al een stap verder...op voorwaarde natuurlijk dat het bedoelde logje van dezelfde pc afkomstig is... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laptop ongeveer een jaar, en het begon ongeveer 4/5 maanden geleden al. Ik sloot de computer nooit af om dit te voorkomen, ik deed hem altijd in de Sluimerstand. Maar soms moet je Windows opnieuw opstarten en dan heb ik dit probleem weer dus ik dacht laat ik maar even een nieuwe discussie starten hierover..

Hier is de link :

http://speccy.piriform.com/results/sekmp72FGzS7M1FpqjgmNNi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt mijn veronderstelling dat het in bericht 4 bedoelde logje van dezelfde pc afkomstig is ?...indien het antwoord op deze vraag positief is ga ik er van uit dat we malware kunnen uitsluiten als mogelijke oorzaak, tenzij het toen wel ok was ?...

Werden alle noodzakelijke updates geïnstalleerd, Service Pack 1 ontbreekt op je systeem...misschien een bewuste keuze ?...

Start je pc eens op met een minimum aan stuurprogramma's en opstartprogramma's, dit noemt men 'schoon opstarten'...hoe je dat doet lees je hier (klik er op)...lees eerst aandachtig alles door en voer dan grondig alles uit zoals beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is van de zelfde PC afkomstig.

Maar wat betreft het schoon opstarten, het probleem is dat de PC niet wil afsluiten, dus als ik bijvoorbeeld Selectief ga opstarten en alle Services heb uitgeschakeld dan blijft de PC nog steeds hangen voordat het schoon opstarten gebeurt is.

Dan moet ik hem weer via de Aan/Uit knop uitschakelen en ben ik bang dat er belangrijke informatie verloren gaat of dat de PC niet meer goed functioneert nadat ik de benodigde stappen voor het schoon opstarten heb ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een schone opstart uitvoert en hij sluit dan op een normale manier af, dan weten we dat we het in de software moeten gaan zoeken...da's de bedoeling er van...

Het feit dat het afsluiten zo lang duurt betekent dat je pc nog ergens mee bezig is : o.a. programma's die nog actief zijn, updates, malware...er zijn diverse mogelijkheden en door die schone opstart uit te voeren kunnen we beginnen met elimineren.

Vandaar ook mijn vraag of ie wel al zijn updates heeft gekregen...bij het installeren van updates is er regelmatig een heropstart vereist, mogelijk heb je dat ook vermeden en zijn de updates niet uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een schone opstart uitvoert en hij sluit dan op een normale manier af, dan weten we dat we het in de software moeten gaan zoeken...da's de bedoeling er van...

Het feit dat het afsluiten zo lang duurt betekent dat je pc nog ergens mee bezig is : o.a. programma's die nog actief zijn, updates, malware...er zijn diverse mogelijkheden en door die schone opstart uit te voeren kunnen we beginnen met elimineren.

Vandaar ook mijn vraag of ie wel al zijn updates heeft gekregen...bij het installeren van updates is er regelmatig een heropstart vereist, mogelijk heb je dat ook vermeden en zijn de updates niet uitgevoerd.

Aanvullend zou ik ook nog willen vragen of er soms back-up software ingesteld is die op bepaalde tijdstippen zijn werk zou moeten doen, zoals bij het afsluiten van je PC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee er is geen back-up software ingesteld is die op bepaalde tijdstippen zijn werk zou moeten doen, zoals bij het afsluiten van je PC.

Ik had nog een vraagje, als ik Selectief opstarten selecteer, "Opstartonderdelen laden" uitvink en "Systeemservices laden" aangevinkt houd en vervolgens alle Services uitschakel ( behalve van Microsoft ) dan zie ik dat "Systeemservices laden" automatisch uitgevinkt wordt. Is dat normaal ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.