Ga naar inhoud

Afsluiten Duurt Te Lang

Gast SWAT4

Aanbevolen berichten

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Okidoki, here we go again... ;-)

Je voert dus eerst uit wat in de afbeelding staat uit post 15 van clarkie : start --> msconfig, op tabblad algemeen dient er dus een bolletje te staan voor selectief opstarten en een vinkje voor systeemservices laden...zie foto, je kan hem vergroten door er op te klikken.

post-20447-1417704463,5372_thumb.jpg

Als beide wijzigingen zijn uitgevoerd klik je eerst op toepassen, dan op ok.

Je krijgt nu de vraag om je pc te herstarten.

post-20447-1417704463,5705_thumb.jpg

Deze vraag sluit je door rechts bovenaan op het kruisje te klikken.

Je gaat nu opnieuw via start --> msconfig, naar tabblad services...zonder verdere wijzigingen in tabblad algemeen aan te brengen.

In tabblad services zet je een vinkje bij alle Microsoft-services verbergen, dan kies je voor alles uitschakelen.

Je bevestigt de wijzigingen door eerst op toepassen te klikken, nadien op ok.

post-20447-1417704463,5891_thumb.jpg

Nu krijg je opnieuw de vraag om de pc opnieuw op te starten.

post-20447-1417704463,5705_thumb.jpg

Kies aan de linker kant voor opnieuw opstarten.

Pas na het heropstarten van de pc zijn alle uitgevoerde wijzigingen van kracht...dus, pas nu heb je schoon opgestart met een minimum aan stuurprogramma's en opstartprogramma's.

Nu sluit je de pc opnieuw af...pas nu sluiten we een eerste keer met een minimum van actieve software.

Wanneer op dit moment de afsluittijd normaal is, is de oorzaak van het probleem in je geïnstalleerde software te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

sorry voor de late reactie, ik ben de hele dag weggeweest.

Maar wat het probleem betreft, ik heb de stappen van u gevolgd, maar nu is er weer een ander probleem.

Hij springt namelijk automatisch over naar Diagnostisch opstarten.

Nadat ik de vraag om de PC af te sluiten heb weggeklikt, en ik de Services heb uitgeschakeld zie ik dat hij automatisch overgaat naar Diagnostisch opstarten, zonder verdere wijzigingen in tabblad algemeen aan te brengen.

Dit probleem heb ik ter verduidelijking ook even gefilmd :

Free File Hosting, Online Storage &amp File Upload with FileServe

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de stappen van u gevolgd, maar nu is er weer een ander probleem.

Je filmpje maakt wel één en ander duidelijk... ;-)

Blijkbaar heb je er nog een extra stapje aan toegevoegd : nadat je de instellingen bij services hebt aangepast ga jij terug naar het tabblad algemeen, maar dat extra stapje is niet de bedoeling...het is nét hierdoor dat je dat 'verspringen' krijgt op het tabblad algemeen.

Dus : nadat je de instellingen bij services hebt gewijzigd, dien je de vraag om de pc opnieuw op te starten positief te beantwoorden en niet meer terug te gaan naar het tabblad algemeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

u had gelijk, nadat ik de instellingen bij services heb gewijzigd, dien ik de vraag om de pc opnieuw op te starten positief te beantwoorden en niet meer terug te gaan naar het tabblad algemeen. Het heeft ook gewerkt.

Ik heb dus een voor een de Services ingeschakeld om te kijken welke Service het probleem veroorzaakte, maar helaas heb ik daar niks in gevonden; met alle Services apart duurde het afsluiten 6 minuten. Maar als ik de computer Normaal opstart en ik sluit hem weer af dan duurt dat maar 7 minuten.. Er is dus toch iets veranderd waardoor mijn computer van 15 tot 25 minuten naar 7 minuten is gegaan ( de afsluit tijd ). Daarvoor ben ik u dus heel erg dankbaar want dit scheelt echt een hoop.

Alleen had ik nog een vraagje, is 7 minuten een "normale" afsluit tijd ? En zou het misschien nog sneller kunnen ?

Alvast bedankt

aangepast door SWAT4
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten ?...nee, da's niet normaal, absoluut niet...

Zijn alle updates op je pc geïnstalleerd ?...

Klik op start --> configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update.

Aan de linker kant klik je nu op naar updates zoeken, indien er updates zijn gevonden installeer deze dan.

Mogelijk vraagt je pc om opnieuw op te starten, voer dat uit als die vraag wordt gesteld.

Is er usb-apparatuur aan je pc gekoppeld ?...zo ja : welke ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel blij dat ik ten miste mijn computer kan uitzetten, hij is dus maandenlang dag en nacht aan geweest omdat ik hem gewoonweg niet kon uitzetten, zonder op de Aan/uit knop te drukken..

Maar wat betreft uw vraag, de updates zijn op al mijn computer geïnstalleerd, en mijn muis is aan mijn PC gekoppeld.

aangepast door SWAT4
Link naar reactie
Delen op andere sites

De installatie van je besturingssysteem op je Acer Aspire 7736ZG gebeurde op 06/02/2010.

Indien dit de eerste installatie was, is je laptop op dit moment zo'n 17 maanden oud.

Zoek het aankoopfactuur op en check of dit overeen komt.

Kijk tevens na hoe lang de garantietermijn bedraagt...1 jaar, 2 jaar of ... ?...

Je geeft aan dat het toestel gedurende ettelijke maanden continu heeft gedraaid omwille van je afsluitprobleem.

De kans is dan ook vrij groot dat er al aardig wat stof in zit.

Dit is een mogelijke verklaring voor de hoge temperaturen die je kan terugvinden in je speccy-logje voor je processor, moederbord en harde schijf...zie ook post 28 van clarkie, beantwoord ook zijn vraag : was je laptop in rust of belast ?...

Zet je laptop achteraan omhoog door onder elk van de achterste steuntjes 2 CD/DVD-doosjes te plaatsen...let er wel op dat deze doosjes de ventilatie-openingen onderaan de laptop niet afsluiten / hinderen...zorg er ook voor dat de laptop op een harde en propere ondergrond staat...geen tafeldoek, geen donsdeken, enz...maar rechtstreeks op een stofvrije tafel.

Door de laptop achteraan hoger te plaatsen kan ie 'vrijer ademen'...blijf de temperaturen monitoren met Speccy en laat dit ook weten in je volgende post.

Het is dus aangewezen dat de laptop stofvrij wordt gemaakt...indien hij nog in de garantieperiode zit laat je dat beter uitvoeren door de verkoper, ivm mogelijk verlies van de garantie.

Je kan dit ook zelf doen, maar dat vereist enige handigheid, kennis en voorzichtigheid...anders laat je je best begeleiden door iemand met ervaring daarin...in dit topic (klik er op) staan diverse tips ivm het stofvrij maken van een laptop.

Voer tevens een schijfcontrole ( C en D ) uit zoals hier (klik er op) wordt beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas slecht nieuws, toen ik de PC moest herstarten voor de Schijfcontrole kon ik de PC weer niet afsluiten.. Ik heb letterlijk 62 minuten voor het scherm zitten wachten, maar uiteindelijk moest ik de PC toch maar weer via de Aan/Uit knop uitzetten. Volgens mij zijn we weer terug bij af..

Maar om de vragen etc. te beantwoorden :

Ik weet niet hoe lang de garantie is, en ik heb de papieren ook niet tot mijn beschikking.. ik heb heb laptop namelijk gekregen, dus ikzelf heb hem niet gekocht..

Over de vraag van Clarkie, bedoelt u met rust als ik de PC niet gebruik en belast als ik de PC wel gebruik ?

Ik heb vanaf nu achter de laptop 2 steuntjes geplaatst.

Ik ben helaas niet erg handig met de laptop stofvrij maken, met de Desktop was het heel gemakkelijk, maar een laptop is toch wat moeilijker vind ik..

Ik heb een schijfcontrole uitgevoerd en hij heeft geen fouten gevonden.

Hier is nog een link van Speccy, nadat ik de steuntjes heb geplaatst en na de Schijfcontrole met het 62 minuten durende afsluiten :

http://speccy.piriform.com/results/6pBC11izCcEcPWv30sdL6pC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.