Ga naar inhoud

Afsluiten Duurt Te Lang

Gast SWAT4

Aanbevolen berichten

Alles in beschouwing genomen zie ik hier niet veel mogelijkheden meer :

° stel al je persoonlijke bestanden (foto's, documenten, contactpersonen, ... , ... ) veilig op een externe harde schijf...

° neem contact op met Mevrouw of Mijnheer Gevers, zodat je duidelijkheid krijgt omtrent de duur van de garantie...

° valt ie nog onder garantie : neem contact op met de verkoper / fabrikant.

° contacteer een erkende pc-hersteller voor het stofvrij maken van de laptop (indien deze buiten garantie valt).

° breng de laptop terug naar zijn fabrieksinstellingen dmv Acer eRecovery Management. (klik er op)

Indien andere leden nog ideeën hebben ; shoot !... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zal nog kijken of ik garantie heb en proberen de PC stofvrij te laten maken.

Maar ik zou het liefst de computer niet terug zetten naar de fabrieksinstellingen.. Alles wat ik in een jaar heb gedaan, al mijn werk, alle moeite van een jaar lang moet ik dan weer opnieuw doen.. Ik heb het dan niet over mijn persoonlijke bestanden maar alle instellingen, alle programma's, alle gegevens..

Dat moet ik allemaal opschrijven op papier wat en hoe ik alles weer moet doen.. Dat is zoveel daar kun je wel een boek van maken bij wijze van spreke. Ik moet dan gewoon echt letterlijk opnieuw beginnen.

Maar goed, als er echt niks anders opzit dan zal ik maar de Sluimerstand als alternatief moeten gebruiken voor Afsluiten, wat ik al een tijdje doe.. Maar zoals u al zei, als andere leden nog ideeën hebben dan hoor ik ze graag. De Moderatoren mogen wel zeggen wanneer ik de discussie moet sluiten als er geen andere oplossingen meer zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sluimerstand lijkt me geen zinvol alternatief omdat daar veel problemen mee zijn, die is niet meteen 'bedrijfszeker' te noemen.

Als hij bij wijze van spreken morgen de geest geeft ben je alles kwijt...dan ga je beter voor 'de korte pijn' en een beetje werk / aanpassingen die samen resulteren in een opnieuw goed werkende laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er dan mis met de Sluimerstand als ik vragen mag ?

Ik vind het juist erg handig die functie.. Ik heb er ook nooit problemen mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij frequent problemen met niet meer functioneren, in beide richtingen dan...

Hier zijn 2 laptops + een netbook en da's het eerste dat bij alle 3 uitgeschakeld werd na de installatie van Windows.

Op de manier waarop je werkt met je laptop kan je echt niet verder, dat dien je te beseffen.

Lapmiddelen bieden geen degelijke oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij frequent problemen met niet meer functioneren, in beide richtingen dan...

Hier zijn 2 laptops + een netbook en da's het eerste dat bij alle 3 uitgeschakeld werd na de installatie van Windows.

Op de manier waarop je werkt met je laptop kan je echt niet verder, dat dien je te beseffen.

Lapmiddelen bieden geen degelijke oplossing.

Ik kan enkel Asus bijtreden.

Het eerste wat ik doe is slaapstand, sluimerstand, schermbeveiliging, automatisch het scherm laten uitvallen...... afzetten.

Ikzelf bepaal wanneer een laptop/ PC aan en uit gaat.

Heb ik de PC/ laptop niet meer nodig sluit ik windows af en zet hem zelf volledig uit.

En als je zulke problemen hebt dat je de computer zelfs niet kan of durft uitzetten is er maar 1 goede oplossing.

Je computer terug zetten naar fabrieksinstellingen of herinstallatie.

Ik heb in mijn leven al ontelbare keren een herinstallatie bij PC's uitgevoerd.

Het is heel zeker veel werk, soms een dag, maar als achteraf je pctje weer perfect draait en je kan dat doen met je pc waar hij voor gemaakt is en je kan hem bovendien ook nog met een gerust hart volledig afsluiten, dan is de rekening snel gemaakt.

Dus al je persoonlijke bestanden veilig stellen (documenten, foto's, muziek, e-mails + instellingen....), opschrijven welke software je terug wil installeren en dan het boeltje formatteren en windows herinstalleren is het beste wat je kan doen.

Als je opschrijft welke software je nu op je PC staan hebt maak dan ook telkens de bedenking of je die wel echt nog gebruikt, want hoe meer je installeert hoe sneller je systeem gaat haperen.

Je zal zelf moeten kiezen tussen zo verder sukkelen (als ik het zo zeggen mag) of een herinstallatie uitvoeren waardoor je PC weer vlot werkt.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opstarten duurt nu trouwens weer 7 minuten, hij is weer af te sluiten gelukkig..

Voor het terugzetten naar de fabrieksinstellingen ga ik eerst kijken of iemand mijn laptop kan openen en het stof eruit halen, als dat niet lukt dan zit er niks anders op dan de PC weer terug naar de fabrieksinstellingen te zetten.

Bedankt voor alle hulp en de tips die ik ben tegengekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

opschrijven welke software je terug wil installeren en dan het boeltje formatteren en windows herinstalleren is het beste wat je kan doen.

Als je opschrijft welke software je nu op je PC staan hebt maak dan ook telkens de bedenking of je die wel echt nog gebruikt, want hoe meer je installeert hoe sneller je systeem gaat haperen.

Onderstaande wil nog even meegeven als tip.;-)

Voor bovenstaande bestaat er een zeer handig tooltje genaamd "Installed Program's Printer".

Zo hoef je zelf niets te noteren maar print je het rechtstreeks af via je printer en heb je het dus ineens netjes op papier staan.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.