Ga naar inhoud

Nieuwe PC

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik wil een nieuwe pc, waarop ik af en toe een game kan spelen, en verder voor alledaags gebruik. ik kwam deze twee tegen op compustunt:

CompuSTUNT, goedkope computers voor iedereen! 449 euro

CompuSTUNT, goedkope computers voor iedereen! 444 euro

De een heeft een wat snellere processor, maar een mindere videokaart, en andersom. Wat is de beste mogelijkheid? Is het een beetje goede prijs-kwaliteit? Bestuuringssysteem en randapparatuur heb ik.

Is het nodig om extra RAM geheugen toe te voegen? Want ik zie tegenwoordig veel systemen te koop met 6, 8 of zelfs 12 gb ram. Is 4 genoeg?

Graag jullie hulp!

Groetjes Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog een vraagje:

Als je zelf een pc samenstelt, en je moet een mobo kiezen, hoef je dan alleen maar op de aansluitingen te letten die hij heeft? Of wordt je pc sneller als je een beter mobo koopt?

En nog een:

Bij een pc zoals die op de gegeven links, wat voor soort voeding heb je daarbij nodig? Hoeveel watt? en zijn er nog andere dingen waar je op moet letten bij het kiezen v/e voeding?

aangepast door Simon31
Link naar reactie
Delen op andere sites

voeding is met name afhankelijk van de videokaart.

je moet bij het selecteren van een moederbord letten op:

formaat (ATX, miniATX enzovoort)

welke PCI aansluitingen en hoeveel.

welke socket (heel belangrijk anders kan het zijn dat je niet de goede processor er bij hebt).

de voeding zit er al bij en deze zou al genoeg moeten zijn.

ik zou trouwens voor de AMDGaming 1 (AMD X4 840 4GB DDR3 1TB HD6670) gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor sata 600 nemen want uw moederbord ondersteund dat.

Indien uw budget het toe laat zou in de eerste schijf SSD nemen want dan zal uw pc sneller opstarten.

Voor de rest prima samenstelling.

Wat bedoel je precies sata 600?

En met een SSD wordt de pc helaas iets te duur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.