Ga naar inhoud

Upgrade PC

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb een vraagje: ik ben geen volledige newbie op het vlak van pc's maar ik wou toch even jullie deskundig advies.

Ik wil mijn pc upgraden (nieuw moederbord, processor, ram).

Hier is wat ik als hardware zou kiezen:

- Moederbord: Gigabyte GA-870A-UD3 SO AM3

- Processor: AMD Phenom II X4 955 (4X3,2)

- Ram: Corsair Vengeance 12GB 1600MHz DDR3 (1st.)

Eerste vraagje: ik heb momenteel intel-platform en processor en vroeg mij af of jullie het zouden afraden om over te stappen op AMD-platform.

Tweede vraagje: ik vroeg mij af of alle hardware die ik nu heb met de nieuwe hardware compatibel zou zijn? (o.a. Geforce 9500 GT, tv-tuner, usb-kaartje, lan-kaartje, geluidskaart, 2x harddisk, 2x dvd-burner,...)

En derde vraagje: ik zal waarschijnlijk ook een nieuwe voeding nodig hebben om het boeltje te doen draaien en om voldoende aftakkingen te hebben voor alle apparatuur? Wat raden jullie mij aan van wattage, type, merk,...?

Hopelijk hebben jullie wat nuttige tips,

Alvast bedankt!

Gr,

J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf ben meer voor intel maar daar doet iedereen me wat hij wil

alle hardware die voordien in u pc zat zal ook werken op u nieuwe systeem...

voor het merk van voeding... corsair en antec

hier kan je niets mis mee doen... :top:

en verder run zelf even een testje op Newegg.com - Recommended Power Supply Calculator.

en op Antec Power Supply Calculator

mvg

pc-dude

Link naar reactie
Delen op andere sites

momenteel zou ik zeggen dat je het beste intel (1155 socket) kunt nemen, maar in het na jaar komen waarschijnlijk de nieuwe processoren van AMD dus als je kunt zou ik nog even wachten.

je zou gewoon de voeding die je nog hebt moeten kunnen gebruiken (ligt er wel aan hoe zwaar deze is).

hoeveel watt levert de voeding?

ik denk dat je alles wel kan aansluiten op dat moederbord (weet ik niet zeker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf ben meer voor intel maar daar doet iedereen me wat hij wil

voor het merk van voeding... corsair en antec

hier kan je niets mis mee doen... :top:

Ikzelf heb het niet zo voor antec voedingen; corsair is alvast een zeer goede. Andere goede merken zijn o.a. coolermaster, ocz, muskin en be quiet. Muskin is relatief goedkoop voor de goede kwaliteit die ze bieden. Hoe dan ook, ik zou zeker voor een 80 plus gold product gaan ;)

@Noparkingpunk; hoeveel watt heb je voor t moment zitten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.