Ga naar inhoud

windows Live Photo Gallery

ingrid-1950

Aanbevolen berichten

HELP!

Tot de laatste update van windows live photogallery ging alles goed (dat is toch al een jaartje of wat geleden). Echter, na die update doet het programma gewoon raar. Foto's bekijken en met de pijltjestoetsen verder gaan gaat een paar foto's goed, vervolgens worden er steeds foto's overgeslagen. Bij een foto openen om te bewerken gebeurt het regelmatig dat een, andere dan de geselcteerde, foto opent. Heb ik de foto uiteindelijk open in de galery dan kan ik hem vergroten via het icoontje wat daar voor staat, (dat kleine "beeldschermpje) maar vervolgens krijg ik hem niet meer klein maar gaat ie, vergroot, naar de volgende foto. De retourpijl reageert telkens raar en opent foto's die in de onmiddelijke omgeving van de betreffende foto staat, maar niet de foto zelf.

Ik gebruik in principe photoshop elements 9 of soms cs5, voor mijn fotobewerkingen, maar wil graag een voorselectie maken in windows photogalery, met name om te kijken of de foto scherp genoeg is om verder te gaan.

Ik heb windows 7 (met voldoende geheugen, en een intel i7 core processor) met 64 bits, die voor activeX omgezet is naar 32 bits (door bevriende pc man gedaan) omdat ik me de 64 bits steeds tegen het niet kunnen openen van bvb. hyves/facebook foto's opliep. (de 64 bits staat er ook nog steeds op, veel windows updates worden voor de 64 bits automatisch gedaan)

Mijn (grote) fotocollectie heb ik opgeslagen op een externe harde schijf (om ruimte te besparen op de interne harde schijf, ik fotografeer in raw +jpeg. dus grote bestanden) waarvandaan ik bewerk. In pricipe staan mijn foto's dus niet op de windows gallery maar haal ik ze binnen uit externe harde schijf.

Voor de update had ik nooit problemen, nu echter krijg ik er soms gewoon een punthoofd van.

Wat kan ik doen om windows photogallery weer goed te laten werken? En vooral HOE doe ik dat dan? Mijn pc kennis is niet bijster groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HELP!

Tot de laatste update van windows live photogallery ging alles goed (dat is toch al een jaartje of wat geleden). Echter, na die update doet het programma gewoon raar. Foto's bekijken en met de pijltjestoetsen verder gaan gaat een paar foto's goed, vervolgens worden er steeds foto's overgeslagen. Bij een foto openen om te bewerken gebeurt het regelmatig dat een, andere dan de geselcteerde, foto opent. Heb ik de foto uiteindelijk open in de galery dan kan ik hem vergroten via het icoontje wat daar voor staat, (dat kleine "beeldschermpje) maar vervolgens krijg ik hem niet meer klein maar gaat ie, vergroot, naar de volgende foto. De retourpijl reageert telkens raar en opent foto's die in de onmiddelijke omgeving van de betreffende foto staat, maar niet de foto zelf.

Ik gebruik in principe photoshop elements 9 of soms cs5, voor mijn fotobewerkingen, maar wil graag een voorselectie maken in windows photogalery, met name om te kijken of de foto scherp genoeg is om verder te gaan.

Ik heb windows 7 (met voldoende geheugen, en een intel i7 core processor) met 64 bits, die voor activeX omgezet is naar 32 bits (door bevriende pc man gedaan) omdat ik me de 64 bits steeds tegen het niet kunnen openen van bvb. hyves/facebook foto's opliep. (de 64 bits staat er ook nog steeds op, veel windows updates worden voor de 64 bits automatisch gedaan)

Mijn (grote) fotocollectie heb ik opgeslagen op een externe harde schijf (om ruimte te besparen op de interne harde schijf, ik fotografeer in raw +jpeg. dus grote bestanden) waarvandaan ik bewerk. In pricipe staan mijn foto's dus niet op de windows gallery maar haal ik ze binnen uit externe harde schijf.

Voor de update had ik nooit problemen, nu echter krijg ik er soms gewoon een punthoofd van.

Wat kan ik doen om windows photogallery weer goed te laten werken? En vooral HOE doe ik dat dan? Mijn pc kennis is niet bijster groot.

---------- Post toegevoegd om 19:49 ---------- Vorige post was om 19:47 ----------

Ja, ik heb het net nagekeken en ik heb versie 2011.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga via start naar configuratiescherm.

Ga dan naar programma's en onderdelen.

Klik daar op windows live essentials.

Kies verwijderen/ wijzigen.

Dan kies je voor repareren.

Onderstaande snap ik niet, 64 bit omgezet naar 32 bit. :hmmmm:

kan je daar meer info over geven?

Ik heb windows 7 (met voldoende geheugen, en een intel i7 core processor) met 64 bits, die voor activeX omgezet is naar 32 bits (door bevriende pc man gedaan) omdat ik me de 64 bits steeds tegen het niet kunnen openen van bvb. hyves/facebook foto's opliep

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 64 bits waarmee mijn ASUS geleverd werd blokkeerde behoorlijk veel toepassingen (kocht de pc, een laptop,vorig jaar in Amerika, weet niet of dat wat uitmaakt?) Als ik bvb op hyves een spelletje wou spelen, of iets wilde downoaden kreeg ik steeds weer de melding dat activeX geïnstalleerd moest worden, wat vervolgens niet lukte. Ik kon ook geen foto's meer plaatsen, noch bekijken op hyves of facebook. Werd er gek van. Mijn pc man, die hier een eind vandaan woont (wij zijn verhuisd), heeft toen de 64 bits weer terug gezet naar 32 bits. 64 bits is niet te verwijderen maar is nu slapend als je dat zo zou kunnen noemen. De (automatische) updates voor de pc worden wel op de 64 bits gedaan als ze daar voor gemaakt zijn. (ik heb net geprobeerd om hier een voorbeeld van te zoeken, krijg de updates die gemaakt zijn te zien, er staat dan bij ...cumulative update for windows 7 x64based system).

heb je hier iets aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Hallo Ingrid,

Ik heb net hetzelfde probleem als jij beschrijft bij 2 nieuw aangeschafte laptops met Windows 7, versie 2011. Ik heb Clarkie's advies ook toegepast, maar bij mij is het probleem niet opgelost. Heb jij ondertussen al een oplossing gevonden? Ik hoop dat je me kunt helpen, want ik heb deze zware laptop net aangeschaft om mijn foto's te kunnen organiseren, en op deze manier is daar geen beginnen aan.

Groetjes, Katrien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Katrien

Ik loop wat achter met mijn post vanwege een operatie. maar intussen heb ik toch ruim de tijd gehad om e.e.a. uitm te proberen en ik ben bang dat ik nog steeds dezelfde problemen heb als voordien.

Ik vind het echt tijdrovend om elke foto te moeten openen in photoshop, en wil een eerste snelle selectie kunnen maken via de windows fotogallerij, maar dat geeft eigenlijk mog meer werk.

Ik heb inmiddels ook gemerkt dat als ik foto's wil openen in Photoshop, ik heel erg uit moet kijken dat het wel de goede is, windows stuurt soms gewoon de foto ervoor of erna. Maar nog ergerlijke is dat windows op deze manier ook de verkeerde foto deleat... moet dus ook regelmatig mijn prullebak dubbelchecken op foto's die ik NIET gedealeet wil hebben !!!!

Als er iemend is die een alternatief heeft voor windows gallerij hoor ik dat heel graag... nogmaals het gaat mij om een eerste snelle selectie van goede of weggooi foto's, en eventueel een kleine standaard verbetering zonder steeds naar Photoshop te moeten. (mijn vriendin, met vista op de pc heeft na de update van windows gallerij nergens last van!, grrrrrr, )

Karin, als jij een oplossing weet hoor ik dat natuurlijk ook heel graag....

groetjes Ingrid

---------- Post toegevoegd om 17:38 ---------- Vorige post was om 17:35 ----------

hoi Clarkie, mijn probleem is nog steeds gewoon helemaal hetzelfd, zie mijn reactie aan Katrien,

'groetjes Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Je Windows live photo gallery slecht vindt werken heb je enkele mogelijkheden.

Ofwel verwijder je Windows live photo gallery, daarna ccleaner het register laten opkuisen en dan Windows photo gallery opnieuw installeren.

Of je kan andere software gebruiken om je foto's te beheren, bekijken en snel te bewerken.

Via deze link (klik erop) vindt je gratis software die ook nederlandstalige versies aan boord heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.