Ga naar inhoud

Windows xp herinstalleren

mie57

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zocht ook tips om mijn asus eeceetje (met 4GB geheugen) te reformatteren, want het geheugen is vol en ik krijg er niets meer af, hij loopt vanzelf vol als binnen de 5 minuten na het opstarten van internet. Ik heb wel de CD rom, maar het pctje heeft geen ingang voor cd-rom en ik heb ook geen externe cd-lezer. Ik heb wel een externe harde schijf, kan ik de originele cd-rom daarop kopieren en dan via de usb ingang op het pctje de harde schijf herinstalleren? Of kan dit niet zolang ik de schijf niet kan leegmaken? Ik heb het gedurende twee jaar gebruikt voor email en skype in het buitenland, maar iets anders downloaden, bvb foto's of home office, dat heb ik er allemaal weer moeten afdoen, want te zwaar. Nu vrees ik dat ik er teveel kleine programmaaatjes afgegooid heb, omdat ik altijd die boodschap kreeg: geen werkgeheugen, maak plaats op uw disk...

En nu zit ik er dus mee in de patatten....

Help me met advies om een link waar ik uitleg kan vinden aub?

Mvg,

Mie

Link naar reactie
Delen op andere sites

eens rustig doorlezen maar ik denk wel dat je dan een andere pc nodig hebt...

hier

ik denk wel dat je harde schijf dan ook moet leegzijn...

ga eens langs bij een vriend en drop daar even je bestanden op zijn pc dan kan je daar ook ineens de bestanden van de cd op usb/harddrive zetten

mvg

pc-dude

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Bedankt voor uw advies.

Ik vrees wel dat ik te weinig ervaren ben om het probleem te verhelpen, want als er tot in de BIOS moet gegaan worden, dan is dat iets te ver voor mij. Ik vrees dat ik best een professioneel raadpleeg, wat me misschien duurder zal uitvallen dan de aankoop (200 euro), ofwel de netbook verkopen. Toch bedankt en ik zal het zeker eens wat aandachtiger bekijken als ik tijd vind.

Mvg,

Mie

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er vragen zijn in verband met bios wat echt niet nodig is om aan te passen , buiten boot sequence kan u die altijd stellen ik zal u duidelijk uitleggen hoe u dit moet aanpassen en dan is de hulp van een pro niet nodig...

dit bespaart u geld en verkopen...

na 2jaar ga je daar bijna niets meer voor krijgen.

als u niet meer op u eigen beslissing wilt terugkomen (waar ik alle begrip voor heb)

kan u deze topic altijd markeren als opgelost

mvg

pc-dude

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag mie57,

Hoe groot is je harde schijf?

Die 4GB dan heb je het toch over je ram- geheugen of........

Je PC'tje, geraak je nog tot in windows?

Hoeveel schijfruimte heb je nog vrij?

Dat kan je zien in de verkenner of Ga eens naar schijfbeheer via Start/Configuratiescherm/Systeembeheer/Computerbeheer.

In Computerbeheer zie je een onderverdeling in Systeemwerkset, Opslag en Services+toepassingen.

Opslag is uitgeklapt en daarbinnen zie je Schijfbeheer.

Klik daarop.

Nu krijg je een overzicht van alle harde schijven en cd- en dvd-romdrives met alle partities daarop.

Nu kun je zien hoe groot je schijf is en hoeveel ruimte je nog over hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 3 weken later...

beste dude en clarkie,

mijn probleem van herstellen van mijn notebook, is statusquo. Hij zit opgeborgen en ik heb al overwogen om hem weg te schenken, omdat ik nog een laptop heb. Maar een pc die niet werkt is wel een waardeloos geschenk natuurlijk.

Maar voor het moment is dit probleem wel ondergeschikt want ik zit met mijn rechterarm al enkele weken in de plaaster en heb nog enkele weken voor de boeg. gelukkig kan ik nog met 1 vinger van linkerhand typen.

wat ik wel kan zeggen van die harde schijf van 4GB, dat is de totale grootte van het schijfje, ik weet wel dat dit niet eens genoeg is voor een minimum aan office bestanden, maar het was net genoeg gedurende 2 jaar om te gebruiken voor hotmail en skype via een versie van wind xp, tot ik het één en ander programmatje probeerde en toen sloeg het pctje op tilt. het is één van die eerste asus pctjes.

Mag ik dus nog wat wachten om te markeren als opgelost, misschien komt er alsnog een of andere oplossing uit de bus

vriendelijke groeten

mie met de plaaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.