Ga naar inhoud

Windows xp herinstalleren

mie57

Aanbevolen berichten

hallo promind, open office heb ik al gebruikt, is oké. Ubuntu heb ik ook al van gehoord. Het probleem is dat om 1 of andere reden de schijf direkt volloopt en ik zelfs te weinig geheugen heb om iets te deleten, laat staan iets anders op te zetten....

ik heb het boekje en de ondersteuningsdvd er nu nog eens bijgehaald, maar er staat: connectez un lecteur optique externe à votre eecee pc et inserez le dvd de support dans votre lecteur....

Maar deze eerste stap kan ik al niet want ik heb geen optische lezer. Ik heb wel een externe harde schijf, maar ik weet niet of het mogelijk is van de dvd op te laden en dan vanuit die scijf te opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan hetzelfde doen met Ubuntu. Er is een speciale versie voor netbooks zelf. Ik probeer je geen Ubuntu aan te smeren hoor;-).

Je kan het trouwens uitproberen door te booten en te runnen vanaf de USB zonder te installeren.

Pro's : Minder overhead en draait dus vlotter dan XP

Je hebt geen licentie nodig

Het wordt blijvend ondersteund, wat bij XP ooit zal stoppen.

Contra: Je zal in het begin een beetje aan moeten wennen, maar je kan hier altijd terecht.

Je vindt meer info hier.

Nu de beslissing is uiteraard aan jou, ik geef alleen aan dat er een alternatief is, weggooien zou ik zonde vinden:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Bedankt voor je advies.

Ik kan het wel niet gebruiken, want voorwaarde is wel dat je computer goed werkt, en door de volgelopen harde schijf met enkel 4GB geheugen, werkt zelfs de windows niet meer behoorlijk. Zo gauw ik internet connecteer blokkeert alles omdat de schijf te vol is en ik kan zelfs niets meer deleten daardoor. Toch bedankt voor uw poging

Mieke

---------- Post toegevoegd om 15:10 ---------- Vorige post was om 14:56 ----------

Ja ik vind het ook zonde om weg te gooien. Ik heb naar uw link gekeken van Ubuntu, het gelijkt een beetje op chinees, maar ik laat de moed (nog) niet zakken...

Booten en runnen vanaf de usb zonder te installeren, bedoelt U daarmee dat ik het programma ergens moet proberen te downloaden op een stick (van hoeveel GB?) en dan ernaar kijken nadat mijn computer al aan is met het gewoon programma? Kan het ook vanaf een externe harde schijf en moet die eerst leeg zijn of niet?

---------- Post toegevoegd om 15:22 ---------- Vorige post was om 15:10 ----------

Beste Dasle, ook bedankt voor de hint, maar wat is een cardreader: is dat het tweede schijfje dat erin zit met nog eens 20GB geheugenruimte. Ik zie wel niet hoe ik daar iets op kan zetten als ik met het notebook niet kan werken doordat het vastloopt, als ik het aanzet. En ik zie geen plaats in mijn grote laptop om dat kaartje in te steken.

Misschien is het toch beter vuilbak ipv mijn en jullie tijd te verspelen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

De versie is wel in het frans dus kan ik het niet terugvinden zoals de verschillende stappen die je me beschrijft:

Wat ik vind, dat mogelijks uw vragen beantwoordt:

Gestion du systeme:

C: disque local: gebruikt: 3,35 Go, vrij 344Mo

D: SD disque amovible: gebruikt 258 Mo, vrij 15,3 Go

périphérique usb # 2: type appareil photo numérique (is misschien het oogje van webcam?

PS Nu heb ik het nog maar 5 minuten open en er staat al 3,44 Go op en slechts 258 Mo vrij op de C, gewoon door uw vraagjes te ebantwoorden en ook internet explorer eens geprobeerd en dat lukte wel, maar de resolutie is te groot (of te klein), ttz de letters te breed en dit laat zich niet veranderen op het configuratiescherm.

Beste groeten,

Mie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het ook vanaf een externe harde schijf en moet die eerst leeg zijn of niet?

---------- Post toegevoegd om 15:22 ---------- Vorige post was om 15:10 ----------

Beste Dasle, ook bedankt voor de hint, maar wat is een cardreader: is dat het tweede schijfje dat erin zit met nog eens 20GB geheugenruimte. Ik zie wel niet hoe ik daar iets op kan zetten als ik met het notebook niet kan werken doordat het vastloopt, als ik het aanzet. En ik zie geen plaats in mijn grote laptop om dat kaartje in te steken.

Misschien is het toch beter vuilbak ipv mijn en jullie tijd te verspelen.....

Hij zit opgeborgen en ik heb al overwogen om hem weg te schenken, omdat ik nog een laptop heb. Maar een pc die niet werkt is wel een waardeloos geschenk natuurlijk.

Moest je beslissen hem weg te gooien, laat dan even een berichtje, ik kan hem wel oplappen en weggeven. Ik betaal de verzendingskosten dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.