Ga naar inhoud

Problemen met opstarten (beeld)


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Voorafgaand aan het probleem begon de computer steeds meer herrie te maken dus besloot ik hem weer eens stofvrij te maken. Omdat de koelpasta in de loop der jaren vrijwel opgelost was heb ik deze ook vervangen. Alle kabeltjes weer goed aangesloten, kast dicht en toen kreeg ik de volgende problemen;

Eerst viel na het 'opstarten' de computer binnen een paar seconden uit, om daarna uit zichzelf weer op te starten (valt inmiddels niet meer uit). Alles lijkt te werken, fans draaien etc, maar toch blijft de monitor analoog/digitaal knipperen alsof de PC uit staat. Bij opstarten hoor ik ook geen 'piep' meer die er eerst standaard wel was.

De monitor zelf is iig niet het probleem, de videokaart heb ik in eerste instantie ook niet aangeraakt. Een andere kaart om iets te proberen heb ik niet. Iemand enig idee wat hier het probleem is? Processor? Toch de videokaart?

Bij voorbaat dank,

Joery Keizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zonet exact het zelfde probleem voorgehad dit is wel degelijk de graka

haal hem er eens uit koppel de stroom ervan ook los

dan terug aankoppelen en in het pci slot steken dit kan wonderen doen...

indien dit niet help en geen onboard graphics beschikbaar zijn, de graka vervangen zoals stegisoft al zei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de videokaart (een beetje op goed geluk) ter reparatie opgestuurd en hij bleek inderdaad defect.

Ik kon me ook al niet voorstellen dat ik een fout had gemaakt bij het plaatsen van de processor of het aanbrengen van de koelpasta.

Dank voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.