Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb wat problemen om wat gegevens naar 1 pc (xp) over te zetten via een usb stick.

Alle ander pc's (vista-W7)herkennen de stick en vinden alle bestanden.

De pc echter reageert wel als je de stick in plugt, het licht van de stick brandt ook.

Maar ik geraak niet aan de bestanden van de stick, bij "deze computer" komt hij niet op de lijst.

Nochtans werken ander usb toestellen wel op de usb poort, en vind ik de stick in "mijn systeem-hardware"

Zou ik ergens een instelling over het hoofd zien?

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

USB is "backwards compatible". dit wil zeggen dat je zonder problemen een sub2 stick in een usb1 poort kan pluggen.

Je zal dan maximum de snelheid van usb1 halen maar het zal wel werken.

Kijk eens bij het schijfbeheer of de usb sctick daar herkend word.

Als de stick herkend wordt maar geen schijfletter heeft, wijs dan een schijfletter toe.

Als de stick wel een schijfletter heeft, wijzig dan de schijfletter.

Geplaatst:

De stikc had de letter L, ervoor waren er enkele lege schijven die ook een letter hadden. Ik heb deze verwijderd en de stikc de Letter F gegeven, de eerste letter die vrij was. Vanaf dan werkt alles perfect.

Geplaatst:

is het ene opgelost, komt mijn dochter met een andere. Leek me bijna hetzelfde, maar dan toch niet:

Externe harde schijf (WD) wordt niet herkend in "deze computer", ook bij schijfbeheer staat hij niet.

Bij apparaatbeheer vind ik hem echter wel terug. Licht van de disk brandt en ik krijg een geluidsignaal als ik in- en uit plug.

Verloren voor het vaderland?

Geplaatst:

Die externe schijf zal eentje via USB zijn zeker?

Sluit de externe schijf pas aan als de PC volledig opgestart is en dit indien aanwezig een andere USB- poort.

Vindt je dan de schijf terug in apparaatbeheer?

Probeer desnoods eens op een andere PC.

Let altijd op dat je de schijf op de juiste manier ontkoppelt.

Dat dien je te doen via de functie "hardware veilig verwijderen" rechts beneden langs je klok.

post-23245-1417704469,4423_thumb.png

Geplaatst:

is idd een externe schijf via de usb poort.

Op diverse pc's en OS's geprobeerd, zelfde resultaat.

Ikzelf ontkoppel altijd zo, maar wat de jeugd doet weet ik niet.

Ofwel weer iets simpel, ofwel RIP

Geplaatst:

WD externe harddisk is een aparte soort.

In principe wordt dat niet herkend door Windows tenzij je driver had geïnstalleerd.

Dat hebt je waarschijnlijk gedaan maar als de kinderen bestanden die nodig zijn om de harddisk te herkennen verwijdert hebben op de harddisk zelf dan zal zal Windows het weer niet herkennen.

Dat geldt niet voor alle WD harddisk.

Kan je model en type opgeven?

Indien geen driver was geweest dan naar apparatenbeheer gaan en klik je op bovenste computer en dan actie / zoeken naar apparaten klikken.

Zoals gezegd is WD iets apart en dus hoeft je ook niet Veilig verwijderen zoals bij de meeste externe harddisk.

Geplaatst:

bovenstaande tips had ik allemaal al geprobeerd met negatief resultaat.

Heb het ook op een 4-tal pc's al geprobeerd.

model WDBAAR5000ABK-00, +/- 1 jaar oud

Bij schijfbeheer niet zichtbaar, apparaatbeheer wel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.