Ga naar inhoud

1 pc kan besanden usb stick niet lezen

rudi d.

Aanbevolen berichten

Tip 1. Hebt u alle usb aansluiten geprobeerd: ook de usb-aansluitingen vooraan en achteraan van je computer? Bij geen enkele kan je de bestanden lezen?

Tip 2. Sluit de externe harde schijf aan. Je zegt dat lichtje begint te branden. OK. Trek dan de kabel achter de externe harde schijf uit (dus de kabel achter de externe harde schijf uittrekken, NIET de usb kabel).

Steek die kabel terug in achteraan je externe harde schijf. Wordt hij nu herkend?

Tip 3.

Bron: http://en.kioskea.net/forum/affich-21877-windows-xp-won-t-recognize-wd-ext-hard-drive

TweakUI for Windows XP installeren en dan tips in bovenstaande link volgen?

"Tweak UI" / clicking on My Computer (in Tweak UI), Drives/,and check marking Drive F
aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

is me op een of ander manier gelukt om de schijf herkenbaar te krijgen bij schijfbeheer.

Er staat wel heen letter voor (is ook niet mogelijk een toe te wijzen), maar wel dat de schijf niet geïnitialiseerd is.

Ik vermoed dat hierdoor alle info weg is, maar zelfs dit initialiseren lukt niet. Geeft "onjuiste functie" aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via onderstaande links vindt je alle info over hoe je de schijf kan initialiseren, formatteren, testen of je schijf nog in orde is.

Je moet wel telkens de juiste windows versie kiezen.

http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1018/p/228,219,290/c/123/session/L3RpbWUvMTMwOTcwNTY4OS9zaWQvVmxsVDYzeWs%3D

http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3865/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzA5NzA1NzAzL3NpZC9WbGxUNjN5aw%3D%3D

How to verify if a WD internal drive is functional when it is no longer recognized in Windows or Mac

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt wel steeds dezelfde USB box neem ik aan. Probeer eens een andere of sluit de disk rechtstreeks op een PC aan.

Als het probleem niet bij de USB ligt kan je een proberen een WD diagnostic te laten lopen. Je vind er op de site van WD. Wees wel voorzichtig want er zit gewoonlijk een optie bij om de drive te her-initialiseren, en dan ben je al je gegevens kwijt ! Bij sommige schijven (niet allemaal) kan je zo terug een "signature" op de drive zetten. Met een beetje geluk wordt hij zo terug herkend, maar de kans dat je je gegevens verliest is wel groot. Maar je kan misschien wel de drive recupereren.

Succes !

PS: zie nu pas dat iemand dit verhaal al gedaan had .. Sorry voor de dubbele post

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi rudi,

Welke foutmelding krijg je precies als je de schijf wil initialiseren?

Kans is groot dat je bestandsindeling of MFT corrupt is geraakt.

Je hoort dus wel een Windows geluid bij het inpluggen van de externe HD, lichtje brand dus ze word ook van stroom voorzien.

Hoor je de schijf als je ze aanzet spinnen (draaien) of opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg de keuze voor MBR of GPT, maar beide geeft de foutmelding "onjuiste functie". Moet dan afsluiten.

Heb de schijf uit de behuizing gehaald en 1 maal voelen/horen spinnen, daarna niets meer.

Kan ook bij "hardware veilig verwijderen" de schijf aanklikken en verdwijnt dan bij schijfbeheer.

Vermits de schijf het op meerdere pc's heeft waar het vroeger wel lukte lijkt het mij niet met biosinstellingen te maken.

aangepast door rudi d.
Link naar reactie
Delen op andere sites

GPT kan niet met oudere besturingssystemen overweg zoals Windows XP 32-bit.

GPT word in principe aangeraden voor schijven van 2TB en groter. Verwijderbare media zou steeds MBR horen te zijn.

Dus de schijf is wel zichtbaar in schijfbeheer, maar word ze ook weergegeven in Deze computer bij je andere stations?

Mocht deze zichtbaar zijn in Deze computer, als je de schijf wil benaderen loopt dan je verkenner vast?

Vermits de schijf het op meerdere pc's heeft waar het vroeger wel lukte lijkt het mij niet met biosinstellingen te maken.

Deze mening deel ik ook, een keer niet gebruik maken van de optie "hardware veilig verwijderen" zou eerder het probleem kunnen veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.