Ga naar inhoud

trojan Win32/kryptik.LHE en Win32/kryptik.AMQ op mijn laptop


Aanbevolen berichten

Dit topic in ons inderdaad ontsnapt ... waarvoor onze excuses :embarassed:

Download Dr.Web CureIt en sla het op je bureaublad op.

  • Dubbelklik drweb-cureit.exe en sta het toe om te express scan te starten.
    Indien er een popup verschijnt met het voorstel tot kopen/50% korting mag je deze sluiten.
  • De express scan zal de bestanden scannen die momenteel in het geheugen geladen zijn. Wanneer er iets gevonden wordt klik op 'alles selecteren' kies nu voor 'repareren' en uit het kleine menutje dat verschijnt kies je 'verplaatsen'.
  • Kies bovenaan in het menu voor Language/Taal en wijzig deze naar Dutch (Nederlands) indien deze bij jou anders staat ingesteld.
  • Druk op F9, kies daarna voor het tabblad Acties en stel daar het volgende in onder Malware:
    • Adware: Verplaats
    • Dialers: Verplaats
    • Jokes: Rapportage
    • Riskware: Rapportage
    • Hacktools: Verplaats
    • Haal dan het vinkje weg bij 'Prompt bij actie'.

    [*]Kies daarna voor het tabblad Scan en verwijder het vinkje bij Heuristische analyse.

    Druk vervolgens op Toepassen gevolgd door OK.

    [*]Eenmaal als de korte scan is beëindigd vink je aan: Volledige scan.

    Druk daarna op het groene pijltje (start knop) om de scan te starten.

    [*]Gevonden bestanden worden naar '%USERPROFILE%\DocterWeb\Quarantine' -map verplaatst indien het herstellen niet mogelijk is.

    [*]Nadat de scan gedaan is ga dan naar Bestand en kies Rapportage lijst opslaan.

    Bewaar deze op je bureaublad en sluit daarna Dr.Web CureIt.

    [*]Herstart vervolgens de computer!! Dit is een belangrijke stap want het kan zijn dat Dr.Web CureIt bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart.

    [*]Na het herstarten, kopieer en plak de inhoud van die log die je eerder hebt bewaard in je volgende post.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Haha kan gebeuren!

ik heb de scan gedaan (scan tijd: 22:32:26! haha)

ik kan alleen geen Rapportage lijst opslaan.

dit waarschijnlijk omdat er niks is gevonden.. ik heb voor de zekerheid even 2 screenshots gemaakt en de scan open laten staan.

post-27084-1417704475,5179_thumb.jpg

ik heb mijn laptop dus nog niet opnieuw opgestart met de reden dat jullie misschien weten hoe ik alsnog een log kan krijgen.

alvast bedankt!

post-27084-1417704475,4822_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb DocterWeb net afgesloten en daar kreeg ik te zien waar een Log zou staan.

Het is een flinke log.. Wil je deze zien?

Op basis van je screenshots zou ik denken dat er geen virusmeldingen van Dr. Web te vinden zijn. Is dat in je log ook zo, dan hoef je het niet te posten. Zijn er in het log wel aanduidingen van een besmetting, mag je het log - hoe groot ook - wel even in een volgende bericht zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Kaspersky Online Scanner en klik onderaan op Accept.

Het zou kunnen dat je aan de bovenkant van je scherm op een gele balk moet klikken om ActiveX bestanden die Kaspersky nodig heeft om te kunnen scannen te downloaden. Sta dit toe.

  • Het programma begint nu met het downloaden van de laatste definitie files. Hierna klik je op Next.
  • Klik vervolgens op de toets Scan.
    Start nu het scannen door op de tekst My Computer te klikken.
    Hou er rekening mee dat deze scan een tijdje in beslag neemt.
  • Eenmaal de scan volledig is krijg je de gelegenheid om het scanrapport op te slaan.
    Klik op de toets Save Report As te klikken. Sla het rapport op je Bureaublad op met als naam kavscan.txt

Post dit rapport in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om de scanner te gebruiken in zowel Firefox, Internet Explorer en Chrome.

Alle browsers heb ik uitgevoerd als administrator alleen krijg ik de melding dat hij niet kan updaten.

[ERROR: License has expired]

Ook staat er iets over de internet verbinding maar hier is niets mis mee.

post-27084-1417704481,6824_thumb.jpg

Heb jij hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaspersky werkt inderdaad niet meer zoals het hoort. Heb het zelf even uitgetest en krijg hetzelfde resultaat (foutmelding & melding onderbreking internet).

Download rkill via één van de onderstaande links naar het bureaublad.

Dubbelklik op "rkill" om het te starten

Dit kan een beetje tijd in beslag nemen.

Indien er een melding komt dat rkill een infectie is kunt u dit negeren, het is namelijk een vals alarm.

Indien u problemen blijft houden qua meldingen download dan hier (iExplorer.exe) een hernoemde rkill versie naar uw bureaublad en voer deze uit.

Let op!!! Herstart niet de computer na het gebruik van rkill

Ga naar de site van de .

  • Klik op de knop ESET Online Scanner
  • Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use
  • Klik op Start
  • Sta het ActiveX control toe om te installeren.
  • Klik op "Advanced settings"
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology

    [*]Klik op Start

    [*]De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

    [*]Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

    [*]Gebruik Kladblok om het logje te openen. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt

    [*]Kopieer en plak de inhoud van dit logje in je volgende bericht.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.