Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast patrickmh

Hallo,

Zoals jullie weten trekt een PC erg veel stof, maar nou heb ik een vraag daarover.

Word je PC langzamer van stof, dus als er veel stof op de ventilatoren zit.

Word je beeldkwaliteid in spellen minder als je pc veel stof bevat.

EN hoe kan je het beste al dat stof verwijderen dan?

Alvast bedankt

Volgens mij heb ik hem in een verkeerde catogorie gezet, mijn excuus hiervoor

aangepast door patrickmh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Stof kan inderdaad verschillende ongewenste effecten als bijwerking hebben.

Je kan de temperaturen monitoren met Speccy.

Download en installeerSpeccy ( klik er op ).

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit ( klik er op ) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je volgend bericht hier op het forum.

Hier (klik er op) vind je tekst en foto's ivm met het stofvrij maken...als je pc nog in garantie is laat je dit best uitvoeren door de verkoper ivm het mogelijk verbreken van verzegelingen.

Zorg er voor dat je statisch ontladen bent, hou de ventilators tegen zodat je de lager(s) niet beschadigd.

Ben je niet zeker van je ding : laat dit dan uitvoeren, €25 is een richtprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, de temperaturen van je HDD's bevinden zich in de zone van 'waarschuwing'...55°C is royaal hoog voor een HDD in een desktop...ik weet niet hoelang de vorige 'ontstofbeurt' geleden is, maar het is tijd voor een nieuwe onderhoudsbeurt.

Een zuivere kwast/penseel is een stuk gereedschap dat je zeker nodig hebt voor een grondige aanpak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Asus,

Ik heb net weer even gekeken in speccy, en nu staan ze allebij op 55c.

Waneer ik voor het laast hebt gestoft weet ik niet maar ik weet wel, dat een dag geleden dat ik bezig bent geweest in me kast met me HDD, mischien ligt het daar aan?

En ik zie ook, ik heb nu even me kast open haha, dat de ventilator onder het stof zit, ook binnen in hoe krijg je dat weg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schoepen kan je zuiver maken met een penseel of borsteltje om scheerapparaat mee te reinigen.

Je kan dat eventueel buiten doen en dan kan je werken met een spuitbus met gecomprimeerde lucht.

Hou die wel nooit onderste boven, ivm met het drijfgas.

Een compressor kan ook...maar : dan eentje die voorzien is van een vochtafscheider en een drukregelaar...het is zeker niet de bedoeling om in je pc met 8 bar beginnen te blazen... ;-)

Zoals reeds aangehaald : ventilator tegen houden ivm mogelijke beschadigingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Asus,

Bedankt, ik ga het wel gewoon even doen met een kwast en stofzuiger.

Zodra ik klaar ben, zal ik weer wat posten.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Heey Asus,

Ik heb het ZEKER zeer grondig en ZEER vorzichtig gedaan.

er kwam zeer veel stof uit de 3 ventilatoren, zoveel stof heb ik nog nooit gezien haha.

Ik ben net klaar ik heb Speccy geopent, en de harde schijfen staan nu aangeven als, 37 en 33 graden? is dit wel goed of zijn ze nog te warm.

http://speccy.piriform.com/results/We4X67vEMliBlwZbGfzr3iO

Even een kleine aanvulling,

8 tot 10 minuten later is de tempratuur ineens gestegen, de ene schijf is van 37 naar 40 gegaan en de 33 is naar de 37 gegaan.

is dit normaal?

aangepast door patrickmh
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.