Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast patrickmh

Me kast was dicht, maar ik heb hem even geopent en ik heb ff 3 printscreen genomen van me kast,

Zoals je op de foto's ziet, me kast ligt dus alles is van boven afgenomen

Print1:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/03/1309691696-180.jpg

Deze bevind zich midden in me kast.

Print2:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/03/1309691696-961.jpg

Dit zal wel de ventilator van me videokaart zijn, zoals je op afbeelding 1 kan zien

Pint3:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/03/1309691697-722.jpg

Deze bevind zich boven in me kast, zoals je ziet zit hier ook de aan en uitknop + stekker.

En ook ik heb gelijk even een print gemaakt van me bios.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/03/1309691698-483.jpg

ik hoop je zo voldoende informatie te hebben gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Airflow in een pc case is van groot belang alsook de cabel managment.

Probeer eens om de warboel van kabels iets netter te krijgen door deze min of meer weg te werken met kabelbinders of iets dergelijks.

Hoeveel case koelers zijn er in je pc aanwezig?(niet de cpu koeler en grafische kaart koeler meegerekend)

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Jean-Pierre,

Ik ben hier totaal niet thuis in, vooral niet in de woorden die jij zegt, ( case koelers ??? )

maar ik snap dat probleem niet met de kabels ect ect, dat zit zo AL JAREN in elkaar, en nooit problemen er mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op print 1 is te zien dat je de harddisks bovenaan ingebouwd hebt en beide boven mekaar.

Als het kan plaats de schijven een stuk lager en houd 1 plaats of meer tussen de schijven vrij, zodat de lucht goed kan circuleren om en rond de schijven. Dit is ook afhankelijk van de afstand tussen de connectors van je ide kabel en de lengte van de stroom toevoer.

De warmte van je onderste schijf warmt de bovenste gedeeltelijk op.

Heb je de mogelijkheid om in je kast aan de voorkant voor je schijven een extra koeler in te bouwen?

Deze kan dan koude lucht over je schijven naar binnen blazen waardoor deze koeler blijven.

Een extra koeler aan de achterkant kan dan de warme lucht uit je pc blazen.

En zoals Jean-Pierre al zegt kun je met de bekabeling iets te verleggen en vast te maken wel een paar C° winnen, daar ze de natuurlijke luchtstroming minder in de weg zitten.

De temperatuur van je processor lijkt me verder normaal met een box koeler, heb eens gegoogeld op je processor type en meestal hangt deze temp. tussen de 45 tot 50 C°

---------- Post toegevoegd om 19:40 ---------- Vorige post was om 19:33 ----------

Hoe staat het met de temperaturen nu je de kast open hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Morgen zal ik kijken of ik de schijfen anders kan plaatsen zodat er ruimte tussen komt,

ook zal ik morgen kijken of de bekabeling anders kan.

Echter is me kast weer dicht, alleen nog niet vast gemaakt ik zal de kast openen en de pc aanlaten om te zien of de temperatuur verandert

Bedankt allemaal.

aangepast door patrickmh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

ik heb denk nu ongveer 1 tot 1.5 uur geleden me kast geopent, en ben even bezig geweest met iets anders.

ik kijk nu bij speccy, en jah hoor de tempareturen zijn nu gedaalt naar

33.0GB IC35L060AVER07-0 (PATA) 44 °C

195GB Western Digital WDC WD2000JB-00GVC0 (PATA) 45 °C

Dus zoals ik merk, met de kast open ( aan de zijkant ) hebben ze meer ventilatie, en daardoor ligt de temperartuur minder hoog.

Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf, zal ik morgen even kijken voor een ruimte tussen de HDD, en de bekabeling.

Nogmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

daar ben ik weer, ik heb gisteren me kast open gehad, ik heb eerst de kabels vast gezet en een beetje weg gewerkt.

daarna heb ik gekeken of ik mijn hardeschijfen ergens anders kon plaatsen, helaas kan dit niet ik heb even contact opgenomen met de persoon die mijn pc inelkaar heeft gezet.

echter verteld hij dat mijn hardeschijfen ervoor gemaakt zijn, zodat ze vlak boven/op elkaar hangen.

ook heb ik even speccy geopent

http://speccy.piriform.com/results/7gJbYGNWk8qoI7FDNjLBOwm

Echter heeft het niks geholpen de bekabeling, ik moet er wel even bij vertellen dat op het moment dat speccy een log maakt, dat ik bezig bent met me pc ( bestanden aan het opslaan op me HDD, ik weet niet of dit er te maken heeft )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich zijn temperatuursschommelingen van harde schijven niet ongewoon. Een werkingstemperatuur van 55 graden voor lange tijd gaat ook wel voor de meeste schijven. Als de temp van harde schijven (structureel) boven de 70 graden komt, moet je je echt zorgen gaan maken.

Voor zover ik weet, heeft stof 3 grote problemen in computers:

1. het isoleert, waardoor oververhitting sneller plaats vindt (met name het moederbord, losse videokaarten en de CPU zullen hieronder leiden);

2. het geleid vaak stroom: U hebt een grotere kans op kortsluitingen;

3. het is brandbaar. Indien losgeblazen en fijn genoeg verdeeld, kan in uitzonderlijke gevallen zelfs een stofexplosie optreden, hoewel dit nog nooit gemeld is. Rook en vlammen uit een stoffige PC echter wel al meerdere keren.

In mijn ervaring werkt een goede kwast in combinatie met een kruimelzuiger altijd heel goed. Probeer wel echt alle stof te verwijderen. Ik haal altijd letterlijk alles uit de (computer)kast om het zo schoon mogelijk te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Gemmeke,

Bedankt voor uw andwoord,

Echter heb ik niet alles los gemaakt in mijn computerkast, maar ik ben wel overal bij gekomen om stof te kunnen verwijderen.

ALS jullie zeggen en kunnen bevestigen dat de temperaturen die ik nu heb geen kwaat kunnen vind ik het goed.

Ik hoor het wel, en bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.