Ga naar inhoud

silverlight problemen

tijl3

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik wil streams bekijken maar heb daar sliverlight voor nodig. Mijn probleem is dat ik silverlight heb proberen te verwijderen omdat het niet goed functioneerde. Maar nu blijkt dat ik via mijn configuratie scherm niet weg krijg en opnieuw installeren lukt ook niet. Kan me iemand mij helpen?

Met vriendelijke groeten,

Tijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het niet via config lukt dan maar hardnekkig...

• Klik op Start, configuratiescherm, Programma en onderdelen, VERWIJDER in deze ljjst Silverlight. (mocht er een error verschijnen tijdens de deinstallatie, klik dan op volgende.)

• Voer de Windows installer cleanup tool uit. Deze is hier te downloaden:
    msicuu2.rar

• Na de installatie kunt u het programma starten. Dit is te vinden op de volgende locatie: Klik op start-> ( Deze) Computer-> Lokaal Station C: -> Program Files-> Windows Installer Cleanup -> Open dan het bestand: Msicuu.exe

• Zoek in dit programma naar Silverlight en verwijder het als deze erin staat.

• Wanneer Silverlight niet meer in de lijst staat kunt u het programma sluiten.

• Klik Start, typ in CMD, klik met de rechtermuisknop op cmd icoon en kies uitvoeren als administrator. In het zwarte scherm typt u: HKLM\Software\Microsoft\Silverlight /f ( LET OP: Voor de / Is een SPATIE) , druk Enter.

• In hetzelfde zwarte scherm typt u nu het volgende: rmdir /s /q "%ProgramFiles%\Microsoft Silverlight ( LET OP: Voor de / Is een SPATIE), druk enter

• Daarna ga je de computer opnieuw opstarten.

• Na de herstart van de computer kun je de instellingen van Internet Explorer resetten. Dit doe je als volgt:
    Open internet Explorer en klik rechtsboven op Extra-> Internet opties-> Tabblad geavanceerd

• Klik dan op "Opnieuw Instellen" Zet ook een vinkje bij Persoonlijke instellingen verwijderen. Daarna klik je opnieuw op Opnieuw instellen. Wanneer de instellingen zijn voltooid kun je verder gaan met de volgende stap.

• U kunt na de download de stappen op het scherm volgen om Silverlight te installeren.

• Herstart de computer
    mvg
    pc-dude

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt asus dit was ik vergeten te vermelden aangezien dat bij mij een standaard programma is dat ik na windows er als eerste opzet ;)

en .exe word anders als virus herkent vrees ik :hmmmm:

maarja we vertrouwen elkaar hier allemaal hé :-)

mvg

pc-dude

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen om silverlight te verwijderen met revo uninstaller. (klik erop)

Via deze link vindt je de handleiding. (klik erop)

Voer dan onderstaande nog uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

installeer dan silverlight opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag clarkie

ik vrees dat jou oplossing niet gaat lukken

ben al op andere fora gaan zoeken naar dit probleem en revo had hier geen zin...

mijn eerste comment heb ik dan ook letterlijk van een van de forums waar het was opgelost

doch moest ik het zelf niet weten had ik dat ook eerst geprobeert hoor ;-)

mvg

pc-dude

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag clarkie

ik vrees dat jou oplossing niet gaat lukken

ben al op andere fora gaan zoeken naar dit probleem en revo had hier geen zin...

mijn eerste comment heb ik dan ook letterlijk van een van de forums waar het was opgelost

doch moest ik het zelf niet weten had ik dat ook eerst geprobeert hoor ;-)

mvg

pc-dude

Microsoft silverlight dien je eerst en vooral te verwijderen via configuratischerm dan programma's en onderdelen.

In Tijl3 zijn geval schijnt dat niet te lukken.

Revo uninstaller is dan een heel goed alternatief, het heeft op dit forum zijn diensten bewezen.

Misschien is voor jouw onbekend onbemind, maar op dit forum weet men wel al hoe goed revo werkt, waarmee ik niet wil beweren dat het met 100% zekerheid het probleem oplost.

Ook ccleaner is een heel goede sofware om achteraf het register nog eens op te ruimen.

En als het niet werkt zullen we dat wel van Tijl3 zelf vernemen neem ik aan. ;-)

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.