Ga naar inhoud

schijfruimte verplaatsen

global

Aanbevolen berichten

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je zou jou 'mijn documenten' mappen kunnen verplaatsten naar de D schijf. Druk bijvoorbeeld eens met de rechtermuisknop op de 'afbeeldingen' map > eigenschappen en dan bij het tabje 'locatie'. Dit kan met je documenten, video's, afbeeldingen, downloads en video map (en de rest). Heb je 2 partities of 2 harde schijven? Met 2 harde schijven heb je meteen een back up van je documenten.

Groeten,

S.Broekman

Link naar reactie
Delen op andere sites

@global,

Lukt het om je partities aan te passen?

Indien niet maak dan een screen (schermafbeelding) van je schijfbeheer.

Ga via start naar configuratiescherm, dan naar systeembeheer daar klik je computerbeheer, dan zie je schijfbeheer.

Klik erop, nu zie je de verschillende schijven en partities.

Je kan er het knipprogramma (klik erop) voor gebruiken, en dan plaatsen in een nieuw bericht. (klik erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft weinig zin om zo'n 300 GB vol te proppen met tal van films, video, etc...

Check je pc op software die je niet gebruikt en verwijder deze.

Transplanteer weinig gebruikte video's, muziek, films, documenten,..., enz naar een externe harde schijf. Zo ben je meteen ook zeker dat je die gegevens niet kan verliezen bij een crash of defect. Je scans (anti-virus en malware) gaan ook veel sneller gedaan zijn door de daling in volume.

Schoon nadien de pc op met Ccleaner.

Maak een image op een externe HDD met Macrium of Paragon.

Verwijder nadien alle oude herstelpunten en defragmenteer je pc.

Je gaat er van versteld staan hoeveel vrije ruimte je plots hebt...en : je scans (anti-virus en malware) gaan ook veel sneller gedaan zijn door het verwijderen van al die overbodige ballast.

Het komt op mij zowat over als in het midden van de zomer met een cabrio rijden met de winterbanden en sneeuwkettingen in de kofferbak... ;-)

Ik heb verschillende jaren gewerkt met een laptop met een HDD van 120 GB en ben op geen enkel moment in ademnood gekomen...80GB was zelfs voldoende groot geweest...ik heb wel 4 externe HDD's en ben inderdaad een aantal keer gered geweest door een image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]11921[/ATTACH]

bedoel je zo ??

Ja, maar ik kan niet alles duidelijk zien.

Maar je schijfverdeling is duidelijk al goed.

Je D-schijf is voor zover ik kan zien bijna volledig leeg.

Je map mijn documenten bevindt die zich op je C-schijf?

Je probleem is niet dat je C te klein is maar dat je de bestanden beter kan verdelen.

Dus je map "mijn documenten" op j D zetten zou ik al eerst doen.

Indien windows ( die op je C staat) corrupt wordt dus niet meer zou werken staan je bestanden in "mijn documenten" dan veilig op je D- schijf.

Hoeveel plaats win je al op je c door de map "mijn documenten" te verplaatsen naar de D.

Ook andere persoonlijke bestanden zoals muziek, films....enz kan je beter op je D parkeren.

Weeral veiliger moest je windows de geest geven.

Dus bekijk het op je gemak wat je zelf wil.

Of zoals je al eerst vroeg je C vergoten en je D verkleinen.

Of je map "mijn documenten" en andere bestanden verplaatsen naar de D.

Laat het weten en we helpen je verder.

Let op zet je map "mijn documenten" zomaar niet om naar de D.

Voordat de bestanden in de map Documenten/Mijn documenten kunnen worden overgezet, moet je eerst vanuit de Verkenner een submap in de gebruikersmap op de datapartitie aanmaken

bv. D:\global\Documenten

Klik vervolgens met de rechter muisknop op de originele map (mijn documenten in je C)

Kies Eigenschappen dantabblad Locatie, knop Verplaatsen, navigeer naar de reeds aangemaakte map D:\global\Documenten en klik op Map selecteren.

Klik nog op Toepassen bevestig met deknop Ja.

Ook heb ik gezien dat je nog twee schijven hebt, externe?

Ze staan wel geformatteerd in fat32, dat had beter NTFS geweest.

Door FAT32 kan je bestand maar telkens max 4GB bedragen.

Maar dat kan je niet aanpassen zonder de bestanden te verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb idd 3 externe HDD

2 X fat 32 en 1 NFTS

alle bestanden zoals foto's, films, muziek, etc staan van in begin op externe

op mijn C staat enkele documenten en alle programma's

dat Fat 32 de beperking had van 4 GB heb ik ondekt toen ik blyr en mkv begon te downloaden

en ook dat ik de toen 2 hdd niet kom omzetten naar nfts ook, daardoor de aankoop van een derde.

met Ccleaner heb ik is problemen gehad en ben daar niet zo happig meer op, had dat laten draaien en er werkte een hele hoop niet meer. maar mss heb iets fout gedaan, nu door de link op ccleaner te klikken heb ik gezien dat het mooi is uitgelegd, zal dat nog is proberen

alvast aan iedereen een dikke merci !!!!!!!!!!! heb al veel bijgeleerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel utilities op de markt waarmee je FAT kan omvormen naar NTFS, ik heb ze wel nog nooit getest, dus voorzichtigheid is geboden.

Free Partition Magic alternative. Free Partition Manager Software for Windows 7/VISTA/XP/2000 and Windows Server 2003/2008/2000.

Even terzijde, het is echt wel belangrijk om van alle bestanden die je niet wil kwijt geraken een tweede kopij te hebben, ook externe drives gaan wel eens stuk xD.

Voor de prijs van een extra disk kan je het risico echt niet lopen (vind ik toch). Het moelijkste is nog een goede strategie op te zetten, het backuppen van grote hoeveelheden dat is niet altijd simpel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.