Ga naar inhoud

Download file blijft staan op 99%


Creaxbe

Aanbevolen berichten

Beste PC-Helpforum-users,

ik heb een probleem waar ik gek van word.

Als ik een file rechtstreeks van een site download (vb. PDF-file, ....) dan opent de download-pop up

perfect, en de download start, maar deze blijft steken op 99%. Dit gebeurt bij alle sites en bij alle bestanden.

Ik ben ten einde raad.

Een tweede PC (windows 7) staat in hetzelfde netwerk en ondervindt geen problemen.

Herkent iemand dit probleem?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Dit (KLIK) filmpje kan je helpen om een hijackthis logje te plaatsen.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziehier de logfile:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 16:27:49, on 4/07/2011

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG10\avgchsvx.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

c:\Program Files\Hewlett-Packard\Drive Encryption\HpFkCrypt.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

c:\Program Files\Hewlett-Packard\IAM\bin\asghost.exe

C:\Program files\OpenEdge\bin\AdmSrvc.exe

C:\Program Files\Intel\AMT\atchksrv.exe

C:\Program Files\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe

C:\WINDOWS\system32\beidservicecrl.exe

C:\WINDOWS\system32\ifxspmgt.exe

C:\WINDOWS\system32\ifxtcs.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

C:\Program Files\Intel\AMT\LMS.exe

C:\Program Files\PDF Complete\pdfsvc.exe

C:\WINDOWS\system32\IfxPsdSv.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Intel\AMT\UNS.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program files\OpenEdge\jre\bin\java.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

C:\Program Files\AVG\AVG10\avgnsx.exe

C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe

C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe

C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe

C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe

C:\Program Files\Intel\AMT\atchk.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.EXE

C:\Program Files\PDF Complete\pdfsty.exe

C:\Program Files\EmvSmartCardReader\SmartMON.exe

C:\Program Files\EmvSmartCardReader\BePCSC.exe

C:\Program Files\Belgium Identity Card\beidsystemtray.exe

C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\Embedded Security Software\PSDrt.exe

C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe

C:\Program Files\AVG\AVG10\avgtray.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe

C:\Program files\OpenEdge\bin\_mprosrv.exe

C:\Program files\OpenEdge\bin\_mprosrv.exe

C:\Program files\OpenEdge\bin\_mprosrv.exe

C:\Program files\OpenEdge\jre\bin\java.exe

C:\Program files\OpenEdge\bin\_mprshut.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Program files\OpenEdge\bin\_mprshut.exe

C:\Program files\OpenEdge\bin\_mprshut.exe

C:\PROGRA~1\AVG\AVG10\avgrsx.exe

C:\Program Files\AVG\AVG10\avgcsrvx.exe

C:\Program files\OpenEdge\bin\_mprosrv.exe

C:\Program files\OpenEdge\bin\_mprosrv.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe

C:\Program Files\Hijackthis antivirus\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = HP | MSN

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = HP | MSN

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgssie.dll

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: Credential Manager for HP ProtectTools - {DF21F1DB-80C6-11D3-9483-B03D0EC10000} - c:\Program Files\Hewlett-Packard\IAM\Bin\ItIEAddIn.dll

O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] "C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] "C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] "C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] "C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray

O4 - HKLM\..\Run: [atchk] "C:\Program Files\Intel\AMT\atchk.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [PTHOSTTR] "c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.EXE" /Start

O4 - HKLM\..\Run: [iFXSPMGT] "C:\WINDOWS\system32\ifxspmgt.exe" /NotifyLogon

O4 - HKLM\..\Run: [PDF Complete] "C:\Program Files\PDF Complete\pdfsty.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sDMSSplash] "C:\Program Files\HP_SDMS\SDMSSplash\launcher.exe" "launchdir=C:\Program Files\HP_SDMS\SDMSSplash"

O4 - HKLM\..\Run: [setRefresh] "C:\Program Files\Compaq\SetRefresh\SetRefresh.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [CognizanceTS] "rundll32.exe" c:\PROGRA~1\HEWLET~1\IAM\Bin\ASTSVCC.dll,RegisterModule

O4 - HKLM\..\Run: [smartMon] "C:\Program Files\EmvSmartCardReader\SmartMON.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [bePCSC] "C:\Program Files\EmvSmartCardReader\BePCSC.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [beidsystemtray] "C:\Program Files\Belgium Identity Card\beidsystemtray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] C:\Program Files\AVG\AVG10\avgtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKLM\..\RunOnce: [AvgRemover] C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\SMQRDHLM\avg_remover_stf_x86_2011_1165[1].exe /run_number=2 /avgdir="C:\Program Files\AVG\AVG10\" /avgdatadir="C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\AVG10\"

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

O4 - Global Startup: Snelstart HP Image Zone.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com

O15 - Trusted Zone: *.minfin.fgov.be

O16 - DPF: {A996E48C-D3DC-4244-89F7-AFA33EC60679} (Settings Class) - https://ccff02.minfin.fgov.be/CCFF_Authentication/views/login/signature/capicom.cab

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgpp.dll

O20 - Winlogon Notify: OneCard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\IAM\Bin\ASWLNPkg.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: AdminService for OpenEdge 10.2A (AdminService10.2A) - Unknown owner - C:\Program files\OpenEdge\bin\AdmSrvc.exe

O23 - Service: Intel® Active Management Technology System Status Service (atchksrv) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\AMT\atchksrv.exe

O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe

O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe

O23 - Service: eID CRL Service - Zetes - C:\WINDOWS\system32\beidservicecrl.exe

O23 - Service: eID Privacy Service - Zetes - C:\WINDOWS\system32\beidservicepcsc.exe

O23 - Service: Drive Encryption Service (HpFkCryptService) - SafeBoot International - c:\Program Files\Hewlett-Packard\Drive Encryption\HpFkCrypt.exe

O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: Security Platform Management Service (IFXSpMgtSrv) - Infineon Technologies AG - C:\WINDOWS\system32\ifxspmgt.exe

O23 - Service: Trusted Platform Core Service (IFXTCS) - Infineon Technologies AG - C:\WINDOWS\system32\ifxtcs.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

O23 - Service: Intel® Active Management Technology Local Management Service (LMS) - Intel - C:\Program Files\Intel\AMT\LMS.exe

O23 - Service: PDF Document Manager (pdfcDispatcher) - PDF Complete Inc - C:\Program Files\PDF Complete\pdfsvc.exe

O23 - Service: Personal Secure Drive service (PersonalSecureDriveService) - Infineon Technologies AG - C:\WINDOWS\system32\IfxPsdSv.exe

O23 - Service: ProService for 9.1E (ProService9.1E) - Progress Software - C:\Program Files\Progress\bin\ProSrvc.exe

O23 - Service: Intel® Active Management Technology User Notification Service (UNS) - Intel - C:\Program Files\Intel\AMT\UNS.exe

O23 - Service: XoftSpyService - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\XoftSpySE\6\xoftspyservice.exe (file missing)

O24 - Desktop Component 0: (no name) - http://www.2ms.be/img0.gif

--

End of file - 11463 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 –k

O4 - HKLM\..\RunOnce: [AvgRemover] C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\SMQRDHLM\avg_remover_stf_x86_2011_1165[1].exe /run_number=2 /avgdir="C:\Program Files\AVG\AVG10\" /avgdatadir="C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\AVG10\"

O24 - Desktop Component 0: (no name) - http://www.2ms.be/img0.gif

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.