Ga naar inhoud

vraag over norton


Aanbevolen berichten

Ik heb gewoon de tekst overgenomen uit de help- tekst van norton.

Het gaat om een schijfdefragmentatie.

Het opstartvolume optimaliseren

Met de optie Optimaliseren kunt u uw opstartvolume optimaliseren, zodat uw computer sneller wordt opgestart. Wanneer u het opstartvolume optimaliseert, worden bestandsfragmenten in aansluitende of aangrenzende clusters herschikt, waardoor de bruikbare vrije ruimte wordt gemaximaliseerd. Wanneer de stationskop van de vaste schijf alle bestandsgegevens op één locatie vindt, kan het bestand sneller in het geheugen worden gelezen.

Wanneer u de optie Optimaliseren in Windows XP gebruikt, wordt alleen het opstartvolume door Norton Internet Security geoptimaliseerd (bijvoorbeeld C:\Windows). Hierdoor verloopt het optimalisatieproces sneller. Als u echter de optie Optimaliseren in Windows Vista of Windows 7 gebruikt, optimaliseert Norton Internet Security het station dat het opstartvolume bevat. Hierdoor kost het optimalisatieproces meer tijd.

De optie Optimaliseren bevindt zich boven aan de beveiligingsstatusgrafiek in het venster Prestaties. U kunt uw opstartvolume ook handmatig optimaliseren via de optie Insight Optimizer in het venster Norton-taken. De rij Insight Optimizer in de lijst met achtergrondtaken die beschikbaar is in het venster Norton-taken geeft informatie over het optimalisatieproces van het opstartvolume. Hier kunt u details bekijken zoals de tijdstempel, duur en status van de achtergrondtaken.

Het opstartvolume via het venster Prestaties optimaliseren

  1. Klik in het hoofdvenster van Norton Internet Security op Prestaties.
  2. Klik boven aan de beveiligingsstatusgrafiek in het venster Prestaties op Optimaliseren.

Het opstartvolume via het venster Norton-taken optimaliseren

  1. Klik in het hoofdvenster van Norton Internet Security op Prestaties.
  2. Klik in het venster Prestaties op Norton-taken.

  3. Klik in het venster Norton-taken onder de kolom Norton-taken op het pictogram Afspelen dat voor Insight Optimizer verschijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het hijackthis logje is clean.

ik wilde voor alle zekerheid nog een logje plaatsen van hijackthis want krijg het idee dat er wat niet goed zit[ATTACH=CONFIG]11934[/ATTACH]

Waarom denk je dat?

Doet de pc raar of zo?

Dit kan het gevolg zijn van verschillende beveiligingsprogramma's die tegelijk actief zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hijackthis logje is clean.

Waarom denk je dat?

Doet de pc raar of zo?

Dit kan het gevolg zijn van verschillende beveiligingsprogramma's die tegelijk actief zijn.

hallo ik wilde tog even er op terug komen de pc werkte voor heen even goed

maar als ik me pc opstart waneer ik het heb afgesloten duurt het een aantal minuten

voor dat ik me bureaublad zie ik weet niet of het aan de beveiliging ligt of dat het een rol

speelt in een virus die dat doet wie kan mij verder helpen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is al gesteld: Gebruik je verschillende beveiligingsprogramma's die tegelijk actief zijn?

Dat geeft conflicten.

Je bureaublad dat pas na enkele minuten verschijnt kan ermee te maken hebben dat veel programma's opstarten op de achtergrond.

Zijn er nog problemen afgezien van het langzaam opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.