Ga naar inhoud

Desktop Medion start niet meer op -

Aanbevolen berichten

Je moet het zip-bestand uitpakken.

Indien je er geen software voor hebt kan het met winrar. (klik erop)

Dan heb je een ISO- bestand, dat moet je op CD branden.

Je moet dus kiezen voor image branden in je bandsoftware.

Heb je die niet, dat kan met imgburn.

Zo krijg je een opstartbare cd.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb zip uitgepakt, iso- bestand en via imgburn (had ik zitten op pc) gebrand op dvd. Dan heb ik 3 bestanden op deze dvd (image C). Hopelijk is dit goed.... Dan heb ik de dvd in desktop gestoken en opgestart. Maar desktop blijft piepen, beeldscherm laat niet zien.

Was dat de goede werkwijze?

post-1879-1417704471,7164_thumb.jpg

post-1879-1417704471,739_thumb.jpg

post-1879-1417704471,765_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien moet je de melding "DRUK OP EEN TOETS ALS U DE COMPUTER VANAF EEN CD OF DVD WILT STARTEN" krijgen...wanneer je deze tekst niet krijgt bij het opstarten, wil dit zeggen dat de Recovery CD/DVD bij het opstarten niet gelezen is...in dit geval moet je de opstartvolgorde in je BIOS wijzigen.

Om in het BIOS te geraken moet je enkele seconden na het aanzetten van de PC op een toets drukken (als de melding van je BIOS merk in beeld komt). Welke toets je moet indrukken, hangt af van je moederbord. Je kan dit aflezen tijdens het opstarten of je kan het opzoeken in de handleiding van je moederbord. Meestal is het de F1 toets of DEL toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lang onderbroken gepiep bij opstarten is een probleem van het ram geheugen

geen beeld en constante pieptoon wijst op een kapotte (of slecht aangesloten) grafische kaart

controleer eens even... en indien je beschikt over onboard grafisch daar op aansluiten en kijken of pc dan wel beeld geeft...

mvg

pc-dude

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pieps komen bij het opstarten van de BIOS, bij de POST, dus voor het OS wordt geladen. Daarom dat we al vermoeden dat er een hardware probleem is ... .

Video en RAM zijn veel voorkomende problemen ...

Als je meer dan één ram chip hebt (bv 2 x 2MB) kan je eens proberen één chip eruit te halen ... en eventueel daarna eens wisselen

Het is een eleminatie proces..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Asus, krijg geen beeld, maar heb het toch geprobeerd.... niets

lang onderbroken gepiep bij opstarten is een probleem van het ram geheugen

geen beeld en constante pieptoon wijst op een kapotte (of slecht aangesloten) grafische kaart

controleer eens even... en indien je beschikt over onboard grafisch daar op aansluiten en kijken of pc dan wel beeld geeft...

mvg

pc-dude

Pc even opdoen en kijken of ram geheugen vast zit?

Wat is onboard grafisch?

aangepast door aussie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lang zoeken heb ik geprobeerd met het Ram-geheugen te vervangen. Ook dit was niet de oplossing.

Gisteren ben ik naar de pc-speciaalzaak geweest met het probleem. Al snel bleek het om

het moederbord te gaan. De kost voor herstelling (nieuw moederbord + herinstallatie ) komt

tussen de 150 en 200 euro. De desktop is nu 4 jaar oud, voor +/- 600 euro heb ik al een nieuw

instapmodel. (laptop wordt het meest gebruikt, desktop minder).

Nu even laten bezinken en kijken wat het zal worden. Gelukkig neem ik zeer regelmatig

een backup met Acronis True Image Home 11.0

Iedereen bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de feedback !

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van andere vragen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.