Ga naar inhoud

PC boot niet (soms)


cornie-

Aanbevolen berichten

Hallo, zit met een rete vervelend probleempje.

Heb pas mijn systeem in een andere kast geplaatst en loop nu regelmatig tegen een probleem.

Rig:

i7-920

Nocuta nh-d14 cooler

Gigabyte ex58-ud5 mobo

2x gtx470 msi twinfrozrII

Tagan 800W voeding

2x ssd + hdd voor opslag

Alles in een antec 1200 case.

Als ik mijn pc'tje 's ochtends opstart is er geen enkel probleem, alles boot normaal windows start op kan em uren draaien op deze manier, ook gamen etc. Maar zo gauw ik em durf uit te zetten of te rebooten begint het probleem. Hij start op maar het mobo geeft dan 2B error wat volgens de handleiding "Invoke video BIOS" moet zijn. En start dus niet meer door, kortom geen beeld geluid etc. Dus dacht ik iets mis met de videokaarten.

Het probleem is echter dat als ik de stekker er uit trek, effe zo'n 10/20 min wat anders ga doen en hem weer opstart er weer geen enkel probleem is.

(alle temps zijn overigens normaal, alles nieuwste versie etc.)

Kan dit nog steeds aan de gpu's liggen of zou ik ergens anders moeten kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk te zeggen, video is een waarschijnlijke kandidaat. Maar aangezien het probleem begon met het overbouwen zou ik allen connecties eens goed nakijken. Door het temperatuur verchil kan dat een oorzaak.

Een tweede mogelijkheid is dat de voeding niet stabiel is. als je hem dan een tijdje afzet ontladen de condensators wat het probleem dan weer even oplost.

Het zal een beetje zoeken en elimineren worden vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.