Ga naar inhoud

8500GT vs HD5570


Aanbevolen berichten

Beste,

mijn 8500GT is gestorven en ik ben op zoek naar een vervanger. Zelf was ik aan de HD5570 aan het denken.

Graag bekijk ik de verschillen en heb ook allerlei informatie gevonden waaronder:

GeForce 8500 GT vs Radeon HD 5570 – Performance Comparison Benchmarks @ Hardware Compare

Mijn vraag is, heb ik hier een andere voeding voor nodig, want zoals ik kan lezen op die site verbruikt hij maar iets meer dan mijn oude kaart. Ik speel graag first person shooters zoals cod4, mw2. Omdat het maar voor tijdelijk gebruik, tot ik een volledig nieuwe pc in elkaar ga bouwen is, wil ik graag advies. Op de website van de fabrikant lees ik dat 400W aangeraden wordt, echter heeft mijn huidige pc een max. 218w voeding als ik het goed gelezen heb. Alle reacties zijn welkom. Voor voeding en kaart ben ik circa €78,- kwijt via Zercom Computers Eindhoven .

Ik hoor het graag,

Sertovic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 218 Watt voeding lijkt me ongebruikelijk in een PC.

Gaat het om een merk PC vermeld dan even type en modelnummer.

Voor een zelf samengestelde pc kan je het volgende uitvoeren.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Je zou ook even een foto online kunnen zetten van je voeding met de specificaties.

En welke is de nieuwe voeding die je eventueel wilt aanschaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/CFHIRlI8qMNBDYbn0U4WCFC

Ik heb eens beter gekeken en het is een output max. 250 watt voeding BESTEC ATX-250.

De nieuwe voeding die ik wilde aanschaffen:

Speeze 420 Watt Power Supply | EE-ATX-420W-PFC-C1 Componenten - Voedingen - Zercom Computers Eindhoven

Ik hoop dat je voldoende informatie hebt voor een advies, anders hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de link die je in je eerste bericht zette van de vergelijking tussen je oude en nieuwe grafische kaart word er gesproken over een verbruik van 43 Watt voor de HD5570.

Op meerdere sites word het zelfde verbruik vermeld dus dit klopt wel.

Op het eerste zicht mag het geen probleem zijn daar de HD5570 namelijk bij de verschillende reviews 2 Watt minder verbruikt dan je oude overleden 8500GT.

Ik zou het proberen met de voeding die je hebt en als je aan een nieuwe pc toe bent zou ik dan een nieuwe voeding aanschaffen.

Van de voeding waarna je linkt ben ik niet zo gecharmeerd, als je de bv bij een 350 Watt BeQuiet kijkt geeft deze veel betere prestaties dan je Spire Jewel 420 Watt voeding.

Of de Antec VP350 (PDF) voeding.

Ze zijn wel duurder maar kwalitatief vele malen beter, op een voeding zou ik persoonlijk niet besparen daar deze toch voor een groot deel verantwoordelijk is voor de stabiliteit van de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.