Ga naar inhoud

Nieuwe grafische kaart zorgt voor trage pc


Jozuf

Aanbevolen berichten

Nou ik zal nog 1x proberen duidelijk te maken wat ik nu gedaan heb.

Zelf snap ik 't namelijk ook niet helemaal.

Ik zag bij apparaatbeheer dat de beedschermadapter het niet goed deed. Deze heb ik toen verwijderd.

Daarna heb ik de driver van de cd opnieuw geinstalleerd.

Dit gaf de fout dat ati2evxx.exe niet kon schrijven op iets met veel nullen.

Driver weer verwijderd.

De nieuwste versie driver die ik gedownload had vanaf de asus site geinstalleerd.

Deze gaf geen verbetering, dus nog steeds traag.

Hierna heb ik deze software ook weer verwijderd.

En nu lijkt 't prima te werken.

---------- Post toegevoegd om 22:28 ---------- Vorige post was om 22:22 ----------

Echter als hij dat na elke herstart zegt dan is er toch iets misgelopen dus is dat in uw geval ook zo??

Heb je de onboard chip ook uitgeschakeld in je Bios?

De onboard chip heb ik niet uitgeschakeld. Want zo bedreven ben ik niet met computers...

Verder zal ik m'n pc nog 'n keertje opnieuw opstarten, kijken of het blijft voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de onboard niet is uitgeschakeld in je Bios dan ga je die melding blijven krijgen vrees ik.

Als je opstart dan moet je eens kijken welke toets je moet indrukken om in de Bios te komen,meestal is dat Del-Esc-Enter of 1 van de F toetsen.

Eens in het Bios ga je naar de tab " integrated peripherals " en daar zou je in weze je grafische chip moeten kunnen op Disabled zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dat kan ik wel.

Ook na deze herstart de wizard nieuwe hardware, deze geeft ook aan dat er iets is mis gegaan met de installatie van de software.

Verder kreeg ik de volgende foutmelding:

instructie op 0x7c911689 verwijst naar geheugen 0x0000000 lees of schrijfbewerking mislukt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik was net in bios. Laat ik voorop stellen dat ik geen ervaring met BIOS heb, en dus geen idee heb van wat 't allemaal is.

Daar zijn bij integrated peripherals 4 opties: onchip ide device, onboard device; super IO device en USB device.

Bij On chip IDE device: safe mode: IDE en Legacy mode support disabled

bij onboard staan high def audio enabled, en onboard Lan Boot rom disabled

Hier heb ik allemaal niets veranderd omdat ik niet weet welke ik moest uitschakelen. Staat niet echt iets bij wat lijkt op wat ik zoek...

Verder bij PnP/PCI staat PCI first als opstart volgorde, gok dat ie dus wel de kaart voorrang geeft?

De snelheid van de PC is momenteel prima. Enige wat er nog aan mankeert is dat met opstarten nieuwe hardware gevonden wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat het waard is: op een onschuldig schoonheidsfoutje na, is het hijackthis logje OK.

Bij elke opstart krijg je dus de melding van nieuwe hardware gevonden.

Er staat zeker niet bij om welke hardware het gaat?

Staan er in apparaartbeheer foutmeldingen (gele of rode tekens) bij de apparaten?

Indien ja, bij welke apparaten?

Kan je bij de melding van de nieuwe hardware niet de installatie wizard opstarten?

Laat de wizard op het web zoeken naar geschikte drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gezocht wat het probleem is.

Bij overige apparaten staat 'n uitroeptekentje.

Het is het audioapparaat op de bus voor high def audio.

Dit is volgens mij het geluid binnen de videokaart voor hdmi.

Hij geeft aan dat deze geen stuurprogramma's heeft. Dit zal ik dan vast en zeker verwijderd hebben.

Ik heb het apparaat uitgeschakeld, kijken of ik nu de melding nog krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.