Ga naar inhoud

Back up

eques

Aanbevolen berichten

Beste,

Sinds gisteren wilt mijn computer niet meer opstarten. Hij blijft vastzitten op het welkomsscherm. Ik heb al vanalles geprobeerd (veilige modus met en zonder netwerkmogelijkheden, bij opstarten op f11 geduwd en zo proberen back up te maken) maar niets werkt. Ik had er gisteren zeer belangrijke documenten op staan, maar ik was er nog aan bezig en had de pc dus even in slaapstand gezet. Toen ik terug wou beginnen bleef hij dus vastzitten op het welkomsscherm. Als er al iemand weet hoe ik deze bestanden zou kunnen terughalen zou het al zeer goed zijn. Daarna kan ik de pc herformatteren. Alleen een back up zou ik moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download ubuntu

Je kies voor live en er wordt niks geinstalleerd.

Zodra je in desktop komt kan je alles mee doen zoals opslaan op externe harddisk of netwerk.

Wel steeds kopieren en plakken en nooit knippen en plakken.

Kan je uitleggen hoe je precies te werk dan moet gaan. Ik download ubuntu, zet het op een usb, en start hiermee de pc en dan zou het moeten werken of...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer eerst uit wat stegisoft vraagt.

Geraak je tot in het zwarte scherm waar je veilige modus kan selecteren?

Kies dan daar voor "laatst bekende juiste configuratie".

Geraak je niet in veilige modus, heb je dan een installatie- dvd van windows 7 of een recovery- disk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer eerst uit wat stegisoft vraagt.

Geraak je tot in het zwarte scherm waar je veilige modus kan selecteren?

Kies dan daar voor "laatst bekende juiste configuratie".

Geraak je niet in veilige modus, heb je dan een installatie- dvd van windows 7 of een recovery- disk?

Ik geraak tot in dat zwarte scherm maar ik kan daar alleen maar ik kan daar niet kiezen voor laatst bekende juiste configuratie alleen maar normaal starten,veilige modus met of zonder netwerkmogelijkheden. En ik heb een installatie dvd van windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op usb kan je wel doen maar meestal werkt het niet goed.

Het is beter om de iso voor dvd te downloaden en dan werkt het meestal.

Gewoon iso branden en dan dvd in de dvdrom en computer opstarten.

In de bios moet je wel instellen dat de dvd als eerste boot is.

Dan kies je taal en toetsenbord en dan zal de rest vanzelf gebeuren tot je een windows achtige scherm ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op usb kan je wel doen maar meestal werkt het niet goed.

Het is beter om de iso voor dvd te downloaden en dan werkt het meestal.

Gewoon iso branden en dan dvd in de dvdrom en computer opstarten.

In de bios moet je wel instellen dat de dvd als eerste boot is.

Dan kies je taal en toetsenbord en dan zal de rest vanzelf gebeuren tot je een windows achtige scherm ziet.

Bedankt maar ik kan alleen maar via usb want de enige pc die ik nog heb kan niet werken met dvd, enkel cd. En ik ken er allemaal niet zo veel van dus zou je de zin "In de bios moet je wel instellen dat de dvd als eerste boot is." even kunnen verduidelijken?

---------- Post toegevoegd om 16:41 ---------- Vorige post was om 16:27 ----------

Heb ondertussen gevonden van die laatste bekenden juiste configuratie maar daar heb ik hetzelfde probleem. Hij blijft op het welkomscherm hangen. Ik geraak in veilige modus, maar alles werkt er dan wel enorm enorm traag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen een opdrachtprompt kunnen openen en ik dacht dat je via daar wel wat bestanden en mappen zou kunnen kopieren. Alleen heb ik er geen idee van hoe dat moet. Ik heb al zeer veel op google gezocht maar ik versta me er echt niet uit. Ik dacht dat ik in de map moet staan waarin ik alles wil kopieren en dan moet typen: xcopy en dan de naam van de map die je wil kopieren. Alleen werkt dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.